Dag 24
Publicerat den


Framtiden för mig



Om jag fick välja hur framtiden skulle se ut så skulle den börja med att jag får ett deltidsjobb som jag trivs med för att sedan ta studenten (med goda betyg - d.v.s. de betyg jag satsat på i respektive kurs). Jag behöver då alltså inte ta av mitt skadestånd för att vi ska kunna klara oss tills någon får jobb. 

Tiden går och efter ett tag blir Dennis erbjuden ett av sina drömjobb (IT, militär eller gruvarbetare). Vi flyttar till ett stort, gult hus med vita knutar som ligger lite avsides samtidigt som det är nära till det nödvändigaste - som t.ex. matbutik och kanske någon kiosk. Gården är stor och det finns plats för både trädgårdsarbete, utemöbler, lekplats m.m.

Huset kommer att inredas av mig och jag kommer att hålla mig till neutrala färger som vitt, svart, beige, brunt och grått. Under många år har jag tyckt om stilrena och klassisk inredning som Shabby Chic - lite gammalt stuk (se bild ovan), men Dennis är inte särskilt förtjust i det. Iaf inte i vardagsrum då han tycker att det blir för ljust - som jag förstått det. Jag tror dock att vi kommer att kunna kompromissa och komma överens om någonting som vi båda tycker är fint.

När vi flyttar till huset har vi ett barn sedan tidigare och ett andra på väg. De kommer att få varsitt rum, ett gemensamt lekrum där de bl.a. kan sitta och rita, spela musik m.m. samt ett tv-rum inrett i disney-tema. Det kommer även att finnas en biosalong i källaren där hela familjen får vistas - speciellt vid fredagsmyset.

Dennis kommer att ha ett stort rum där han kan bygga med sina datorer medan jag har ett rum för mina scrapbooks. Vid den här tiden har jag blivit så pass duktig att jag startat en internetbutik där jag säljer egengjorda album på beställning.

Ekonomin är god och vi har råd med allt nödvändigt, men vi kan också unna oss saker samtidigt som vi har pengar till sparande.

Dennis trivs på sitt jobb samtidigt som jag trivs med att vara mammaledig. När ledigheten är slut och barnen placerats på dagis är det dags för mig att ta mig ut på marknaden- antingen genom att börja studera eller genom att skaffa ett jobb.

Om jag fick välja vilket yrke jag ville så hade jag blivit konditor. Bakning är någonting som jag alltid har gillat och de senaste åren har jag ägnat mig mer och mer tid till det. Jag sökte faktiskt till livsmedelsprogrammet i Borlänge när jag sökte till gymnasiet för första gången. Det var dock mitt andrahandsval. Hade jag inte varit intresserad av idrott hade jag tagit det som förstahandsval och då hade jag hamnat i Borlänge istället för på alla andra ställen.

Hade situationen varit så att Dennis tjänat så pass bra att jag inte behövde ett jobb hade jag valt att vara hemmafru på heltid. Det är inte det att jag inte vill arbeta, men det hade känts bra att kunna spendera mycket tid med barnen, hålla hushållet rent samt ha maten klar på bordet när familjen kommer hem.

Strax efter att vårat andra barn anlänt kommer vi att gifta oss borgerligt. Jag kommer att ha en axellös klänning som jag valt ut sen flera år tillbaka. Ceremonin kommer att äga rum i en park - vart vet jag givetvis inte då jag inte vet vart vi kommer att bo.

Med åren kommer vi att få ytterligare två underbara barn och vi kommer alltså att vara en familj á sex stycken personer. Med oss kommer det även att finnas husdjur som ungarna så snällt bett om. Troligen en kanin och ett marsvin. Jag som hatar marsvin. xD

Observera att detta inte är en planering av framtiden, utan det är såhär den hade sett ut om jag fick välja!

Framtiden för mig är ljus även om jag vet att den inte kommer att se ut som jag tänkt mig. Jag känner dock att det bara kan bli bättre med tanke på vad jag varit med om de senaste åren. Det ska bli spännande att se hur mycket av detta som kommer att slå in eller om det blir tvärtom.

Det är skrämmande att inte veta vad som komma skall, men ändå spännande på något sätt.

Det enda som jag vet gällande framtiden är att Dennis och jag kommer att flytta till antingen Stockholm eller Göteborg om vi fortfarande är tillsammans efter studenten. Majoriteten av arbetena verkar finnas där och därför tänkte vi flytta till de trakterna.

Vi har även andra planer vad gäller framtiden, men de tänker jag inte ta upp nu utan det kommer sen när det blir aktuellt.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?