Då var det helg igen
Publicerat den

Efter en relativt lång och tröttsam vecka är det nu äntligen helg. Dagen har varit bra trots att jag har haft fullt upp med att föra in vilka elever som ska vara på respektive aktivitet. Det tog 1 h och 40 min att göra det, så när jag var klar gick jag till Liz Balettskola (där eleverna har sina danslektioner).

Lektionen idag var elevledd vilket betydde att jag endast behövde observera eftersom Jasmina och Erik tog hand om omdömena. Det var skönt att inte behöva stressa, utan att man fick chansen att titta ordentligt.

Det hände inte så mycket mer under förmiddagen mer än att vi åt - kycklingschnitzel och potatis. Efter att lunchen ramlat ner i magen begav jag mig till rektorns arbetsrum då vi under gårdagen kom överens om att hon skulle hjälpa mig med en av mina uppgifter.

Mötet tog ca 10 min och när vi var klara sprang jag iväg till arbetsrummet/personalrummet för att färdigställa informationen jag precis fått. Det tog mig strax över halvtimmen, sedan var jag klar med hela uppgift 3 vilket kändes otroligt bra då jag tidigare känt mig stressad av att ligga efter. Nu ligger jag äntligen i fas.

Av någon anledning fick jag ett sådant flyt och fingrarna bara glödde. Snacka om lättnad. Nu har jag endast en uppgift kvar som troligen kommer att ta tid eftersom den handlar om arbetsmiljölagen, men jag tror att det kommer att gå bra.

Dagen slutade strax efter kl.15 och jag kom hem för ungefär en halvtimme sedan. Jag har endast hunnit med att äta yoghurt samt sitta vid datorn en stund. Dennis har även kommit hem, vilket känns skönt då det alltid är så tomt och tråkigt utan honom.

Till kvällen bilr det förhoppningsvis någonting gott. Frågan är bara vad. Antingen så får det bli godis eller så unnar jag mig lite morötter och dip eftersom det var så länge sedan jag åt det. Dennis tycker att vi ska äta pizza ikväll, men efter att ha blivit dålig sist vi gjorde det tror jag att jag avstår. Det får nog bli så att jag köper mig någonting på Ica som jag antingen kan värma på eller som jag själv får tillaga. Klockan är inte så mycket än, så jag har tid på mig att fundera ut vad jag vill ha.

Under helgen kommer det inte att hända speciellt mycket, utan det är inte förrän nästa vecka som det kommer att hända grejer.







Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?