Böter
Publicerat den

Som jag tidigare skrivit så åker jag buss på ungdomsbiljett fast jag egentligen ska åka på vuxen och det fick jag ångra idag.

Precis när jag satt mig tillrätta kommer en kontrollant fram, ber om biljetten och jag visar då upp min telefon. Hon tittar då på mig och frågar hur gammal jag är. Jag som inte har hjärta att ljuga säger som det är och kontrollanten tillkallar en av sina kollegor.

Hon förklarade då att jag åkt på fel biljett och jag frågade då om jag skulle beställa en vuxenbiljett istället, men det var för sent. Kollegan skriver därför en faktura, eller rättare sagt en böter, till mig som låg på 542:-.

Tack vare detta blir inte bara Dennis och jag lidande utan även katterna. Eftersom vi måste spara så mycket pengar som möjligt (därav jag åkt på ungdom) så kommer vi nu inte att ha råd med klösbrädan som vi tänkte köpa. Nu är de visserligen inte i jättestort behov av den, men det hade varit kul att kunna unna dem en sån. Det får dock vänta tills en annan gång.

Jag förstod nästan att detta skulle hända och det blir därför ingen mer buss för min del då jag tycker att det är för dyrt. Dennis kommer istället att göra i ordning min cykel så att jag kan cykla till praktiken och sedan till skolan. Det är så pass bra väder nu att det inte är några problem längre.

Förövrigt så har jag bestämt mig för att börja leta sommarjobb redan nu, så i helgen tänkte jag att jag skulle maila runt till olika företag och höra mig för. Jag har insett att det kommer att bli väldigt kämpigt i sommar och det har jag ingen lust med med tanke på hur det har varit de senaste somrarna. Jag vill bespara mig det eländet denna gång, så här ska mailas! Får jag inget svar innan april så kommer jag att börja ringa runt samt skicka ut mitt CV via brev eller besöka företaget personligen.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?