Always kiss me goodnight
Publicerat den


Sista dagen på praktiken (period ett) är härmed avslutad. Det känns uppriktigt sagt en aning tråkigt av den anledningen att jag trivs väldigt bra på St. Ilians skola, men det återstår lyckligtvis fem veckor efter årsskiftet så nu skall jag försöka att njuta av ledigheten och komma ikapp med diverse uppgifter - som skulle ha varit klara för sisådär hundra år sedan!

Jag hade ingen som helst lust att kliva upp ur sängen denna morgon av den anledningen att jag ville fortsätta sova samt att jag tyckte att det var en aning deprimerande att det var sista dagen. Jag ändrade dock uppfattning när jag klev in i idrottshallen. Min handledare hade, precis som föregående vecka, tagit med sig sitt barnbarn Isolde. Snacka om att hon lyste upp som en sol när hon fick syn på mig.
Det märks att hon gillar mig. Hon vill nämligen att jag skall följa med henne hem och leka varje gång vi ses. Hon gav mig även en puss (på munnen) och en kram under lunchen.

Det känns som att vi hann med fler aktiviteter denna gång jämfört med senast. Vi hann bland annat med att hänga i ringarna, vara med och dansa, leka kurragömma, rita och läsa böcker i biblioteket. Isolde agerade fröken - som hon så sött kallade det. Hon hade sagostund för mig och två elever. Hon var så otroligt gullig när hon försökte hitta på egna sagor (om björnar, riddare, prinsessor m.m.), så jag kunde inte låta bli att filma henne. Jag kommer dock inte publicera videoklippet här.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?