Sankta lucia
Publicerat den

Det har varit en relativt lugn dag av den anledningen att idrottslektionerna uteblev - i samband med att det är lucia. Det var tänkt att eleverna skulle få kika på film (Kalle Anka och hans vänner) istället, men eftersom Erika inte lyckades få till ljudet på den bestämde vi oss för att hänga gubbe samt kika på ett par klipp på YouTube. Kan dock inte påstå att det var särskilt roligt då det i princip enbart var människor som gjorde illa sig (blev sparkade in i väggar, slagna m.m).

Efter att ha haft två lektioner samt sjuttio minuters lunch bar det av till idrottshallen för luciashow. Trollbacksskolans åk.2 (eller om det var Norra Vallbyskolan - minns inte riktigt) gick det traditionella tåget samt framförde en hel rad med sånger - många som man kände igen, men som man aldrig framförde när man själv var med i luciatåget i (åk.6). Det var gulligt och en aning komiskt av den anledningen att flickan som stod bredvid lucian inte kunde vara stilla samt att en flicka på andra sidan inte kunde låta bli att sjunga halsen av sig - och fel ord dessutom!

Bortsett från den händelselösa praktikdagen (jämfört med tidigare dagar då vi har dansat) har jag försökt att bli klar med en av de släpande uppgifterna i samhällskunskap B. Det har faktiskt gått relativt bra, men skulle behöva lite hjälp (skall bland annat ta reda på vilka allianser som fanns under mellankrigstiden). Dennis har lovat att agera lärare när han kommer på fredag, vilket uppskattas. Han har nämligen fått veta att han kommer att få mvg i kursen (han är så duktig! ).

Jag har också dansat för första gången på månader! Det kändes som väntat väldigt bra, även om det var en aning ovant. Brukar i vanliga fall få strålande resultat, men lyckades inte med det den här gången vilket är förståeligt i och med att man måste komma in i det igen.

Skall försöka att dansa/motionera varannan dag och komma igång med kosten också. Kommer dock inte att börja hundraprocentigt förrän efter årsskiftet av den anledningen att jag måste få unna mig lite julgodis. Sen blir det att väga samt notera det jag äter (har också hängt en lista på kylskåpet med livsmedel som jag måste öka samt minska intaget av), träna regelbundet och bygga upp någon form av rutin. Jag tror att det behövs. Det märks nämligen att både kropp och skäl mår bättre av att leva sunt. Kan också erkänna att kombinationen är ett måste för mig de kommande månaderna (och åren ?) av den anledningen att jag har en tendens att gå upp i vikt då jag inte konsumerar p-piller - dock enbart om jag är väldigt inaktiv och äter det som faller mig i smaken. Det handlar inte om tonvis med kilon, men vill inte riskera att bli större än såhär (54 kg).  Kan poängtera direkt att konsumtionen av p-piller har upphört pga. fysiska och psykiska biverkningar. Ingenting annat.






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?