Hard work work
Publicerat den

Det återstår nu mindre än tre veckor av sommarlovet och tro det eller ej, men det skall faktiskt bli skönt att få återgå till skolan av den anledningen att kurserna är väldigt roliga samt att det behövs rutiner för att min vardag skall fungera optimalt. Att sitta hemma och uggla i mer än ett par dagar är ingenting för mig, utan det får gärna vara full rulle året om i form av diverse aktiviteter (t.ex. studier, arbete, fotografering, nöjen m.m). Man blir lätt deprimerad, omotiverad samt rastlös annars.

Som det är nu har jag väldigt svårt att föreställa mig att jag kommer att ta studenten om ett par månader eftersom jag för ett par år sedan var övertygad om att jag aldrig skulle gå ut gymnasiet, av olika anledningar. Det känns därför ofattbart att jag, tack vare en enorm glöd och envishet, en dag kommer att stå där med flaggan i topp och strålande betyg (förutsatt att jag arbetar lika hårt som i åk.2).

Det går inte att beskriva lyckan som strömmar genom kroppen när jag tänker på detta. Bara tanken på vad jag har åstadkommit det senaste året får mig att vilka gråta glädjetårar. Jag är så fruktansvärt stolt över mig själv, så det kommer att bli ett känslosamt studentfirande.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?