Diet
Publicerat den

"Större delen av sommarlovet spenderade jag till att fundera över vad jag vill inrikta mitt projektarbete på och det var till en början tänkt att jag skulle anordna en lekdag för åk.3 (som en avslutande aktivitet innan studenten) då jag anser mig vara en bra ledare, men efter att ha funderat närmare på det känns det som att det inte är tillräckligt utmanande för mig. Att jag inte lär mig någonting av den erfarenheten eftersom vi i klassen anordnade någonting liknande för åk.1 föregående läsår. Jag har därför bestämt mig för att inrikta mitt arbete på kost då jag har varit väldigt intresserad av ämnet de senaste åren (har haft funderingar på att bli dietist).

Idén är att jag skall ta reda på fakta om olika dieter (hur de går till, vad man skall tänka på, fördelar respektive nackdelar m.m.) för att sedan prova dem. Det är inte bestämt hur många jag skall åta mig, men som det ser ut nu kommer det att bli allt ifrån tre till sex stycken. Varje diet skall pågå i 4-6 veckor, beroende på hur kroppen reagerar.

Det kommer att föras dagboksanteckningar under projektets gång. Det är då tänkt att jag skall anteckna hur jag mår (både fysiskt och psykiskt), vilka tankar jag har osv. När projektet sedan börjar lida mot sitt slut kommer jag att sammanställa den fakta som jag har fått ihop tillsammans med mina resultat. Allting kommer att redovisas skriftligt (som en uppsats) samt muntligt inför en större grupp, förmodligen klassen eftersom det är de som skall få lyssna till min presentation längre fram." - Texten är tagen från min idéskiss.

Det skall bli spännande att få genomföra detta av den anledningen att jag tror och hoppas på att kunna bredda mina kunskaper när det kommer till ämnet. Jag kan dessvärre inte särskilt mycket om de olika dieterna, så om Ni har några tips och idéer om t.ex. recept får Ni gärna dela med Er av det. Först ut är iaf lchf följt av GI och naturdiet.






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?