Strålande väder och här går vi och städar!
Publicerat den

För ovanlighetens skull blev det en sen uppstigning denna lördagsmorgon av den anledningen att Dennis och jag satt uppe till kl.02 igår/inatt. Vi tittade nämligen en stund på EdTV, men tröttnade när det var ca 30 minuter kvar och vi bestämde oss därför för att gå till sängs.

Detta måste vara sen senaste uppstigningen sedan jag drabbades av sömnproblem, så det kändes riktigt skönt att få sova någorlunda även om det kunde ha varit bättre. Det känns dock som att det är på bättringsvägen, men det återstår att se. Det verkar pendla fram och tillbaka, så man kan bara hoppas.

Trots att det är strålande väder utomhus har vi spenderat dagen inne. Vi började med att spela tv-spel, men bestämde oss sedan för att övergå till att storstäda lägenheten då det behövdes. Dennis tog hand om disken samt rensade avloppen medan jag dammsög, vek tvätten samt hänge in den i skåpen, torkade bänkar och skurade badrummet.

Även om jag inte är ett stort fan av att städa tycker jag att det är så skönt när det är klart. När man kan se sig omkring utan att upptäcka en enda dammråtta, ingen kattsand som ligger och dräller, inga kläder som ligger och skräpar osv. Nystädat är mysigt!

För tillfället sitter Dennis och jag vid respektive dator och tar det lugnt innan det är dags för oss att ta oss en promenad i den fina vårsolen. Vart vi kommer att gå vet vi ännu inte, men det är iaf bestämt att vi ska försöka komma ut lite istället för att sitta inne och ruttna helg efter helg. Det är inte speciellt trevligt. Vi får se om jag lyckas smöra till mig en glass också.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?