Våra 14 månader firade vi med en picknick
Publicerat den

Denna dag har Moder jord ännu en gång bjudit på strålande väder och vi passade därför på att ta tillvara på det i eftermiddags genom att gå till Djäkneberget på en picknick. Det blev dock inte som vi tänkt oss då det blev bestämt i sista minuten, vilket innebar att vi inte fick med oss någon mat utan det blev endast frukt samt fika i form av kaka och munk (vi tänkte först på kycklingsallad, men det skulle ta sån lång tid att göra i ordning samt att vi inte hade någon ananas - som jag absolut måste ha!).

När vi anlände till berget fylldes mitt huvud med idéer om vad jag vill fota när jag köpt en systemkamera. Det första jag vill inrikta mig på är att fotografera detaljer i skogsmiljö och förhoppningsvis ta mig vidare därifrån till mer traditionella saker som djur, porträtt, byggnader m.m. Jag vill dock börja sakta men säkert av den anledningen att jag inte har så stor kunskap om objektiv, kamerors funktioner osv.

Det var för mig häftigt att få alla dessa idéer eftersom jag tidigare aldrig har tänkt på det. I vanliga fall har jag fotograferat random saker, så jag ser därför fram emot detta då jag tror och hoppas på att det kan arta sig och bli någonting bra.

Vår picknick var i övrigt trevlig då vi fick besök av ett flertal duvor samt ett flertal ekorrar. Nu flög samt sprang de inte fram till oss, men de höll sig i närheten vilket var relativt häftigt. Så fort man såg sig omkring sprang det en ekorre bland träden och jag tror att vi fick det till att det var 4-5 st.

Vi spenderade 1 ½ h uppe på berget och det var välbehövligt må jag säga då det var svalt och skönt i skuggan. I solen samt i lägenheten är det rena bastun, så att få sitta i skuggan var juvligt. Inte speciellt roligt att komma hem sen, men vi kan inte spendera hela dagen ute bara för att det är varmt. Jag har nämligen skolarbeten att ta hand om, så att slappa i solen eller skuggan hela dagarna får vi ta i sommar.



m3lind4

Låter väldigt mysigt!

Hoppas att du har haft en underbar dag, ha det bra



URL: http://m3lind4.bloggplatsen.se




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?