En härlig kvällspromenad i det fina vårvädret
Publicerat den

För bara några minuter sedan klev Dennis och jag innanför dörren efter att ha tagit en kvällspromenad ner på stan. På vägen dit letade vi reda på kvinnojouren, som givetvis var busenkelt att hitta till, samt att vi köpte tågbiljetter då det är bestämt att vi åker till hans föräldrar imorgon eftermiddag. Vi vet dock inte hur länge vi stannar i och med att vi endast köpte turbiljetter, men vi  kommer iaf att åka hem innan folket (min familj minus syrran) besöker oss på lördag.

Pga. det var relativt mörkt ute när vi började promenaden (19:20) togs det inga bilder, utan jag får försöka att knäppa ett par under lovet - som jag lovat tidigare. Förmodligen kommer det att tas ett par imorgon, men jag är inte säker utan det visar sig. Ni kanske inte ens är intresserade av några bilder. Jag tycker iaf att det är så mycket roligare att läsa en blogg som inte enbart innehåller text.

Promenaden startade här hemma i Pettersberg och eftersom det var så skönt ute bestämde vi oss för att gå via Djäkneberget och ner på Kristinagatan (där kvinnojouren ligger). Vi gick sedan ner på stora gatan och förbi stadshuset för att komma till centralstationen så att vi kunde köpa biljetterna. När vi hade gjort det kikade jag snabbt in på Pressbyrån och Dennis frågade mig om jag ville ha någonting och jag smörade då till mig en glass eftersom jag ännu inte har smakat någonting nytt (veckans provsmakning), så jag fick mig en som jag kommer att skriva om strax.

När vi ätit upp våra glassar och kommit till Vasagatan fick vi för oss att gå in på Hemmakväll i och med att vi aldrig varit in där. Jag såg butiken i Falun när jag bodde där, men reflekterade inte så mycket över det pga. att jag aldrig spenderade helgerna hemma. Nu kändes det dock som att det var läge att kika eftersom Dennis och jag ofta tittar på film.

Det första jag tänkte när jag klev innanför dörrarna var:"Här måste jag köpa godis nästa gång!". De hade otroligt mycket att välja mellan samt att det är billigare än i matvarubutikerna och på Gottland, så nästa gång jag känner för att köpa godis kommer jag att svänga förbi där. Vi har även kommit överens om att hyra film där då det var billigt. Det låter alltså som att vi kommer att besöka Hemmakväll ett ex antal gånger.

Det hände inte så mycket mer under vår kvällspromenad, utan vi försökte att njuta så mycket som möjligt av det fina vädret samt det fina sällskapet. Nu sitter vi vid respektive dator och tar det lugnt. Dennis spelar spel med ett par kompisar (online) medan jag sitter och funderar över morgondagens besök. Det känns nämligen som att det bara är slöseri med tid att gå dit i och med att jag ändå inte kommer att få den informationen jag önskar. Jag kommer dock att gå dit ändå för att höra vad de har att säga eftersom de faktiskt var de som kontaktade mig.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?