Tänk vad lite kan göra mycket
Publicerat den

Det blev under gårdagen ett uppehåll här i bloggen av den anledningen att jag inte hade någonting att dela med mig av samt att jag hade fullt upp med alla bloggdesigner som jag för tillfället håller på med. Jag har nämligen gett mig in i träsken ännu en gång och håller för tillfället på att hjälpa tre stycken med deras bloggar.

Jag har dock inte kunnat ägna så mycket tid till designerna under för- och eftermiddagen av den anledningen att jag har varit i skolan och haft nationellt prov i svenska - den skriftliga delen. Det gick till så att vi fick välja en av 6-8st (minns inte exakta antalet) uppgifter att skriva om och jag valde sociala medier. Om det ska vara tillåtet att vara uppkopplad på Facebook under arbets- och skoltid.

Trots att jag lovat mig själv att sitta de 300 minutrarna vi hade på oss kände jag mig klar när klockan var 13:30. Det var då två timmar kvar av skrivningen, men jag kände att jag inte längre kunde pressa mig själv till att skriva mer då jag ansåg att det hade kunnat förstöra min text så jag nöjde mig där.

Som det är nu är jag självsäker över min text och är övertygad om att jag kommer att få minst VG, men om det räcker till ett MVG tänker jag inte svara på än utan jag väntar istället tills Helen kommer med beskedet. Det ska bli spännande att höra hur det gick på det muntliga också.

Det skall poängteras att vi inte behövde sitta och skriva i 300 minuter i sträck, utan vi fick givetvis två stycken raster - en bensträckare samt lunchrast. Under lunchrasten följde jag med mina kvarvarande klasskamrater (fyra stycken tjejer, utöver mig) på stan för att hitta ett par snygga solglasögon åt Lisa samt fördriva tiden tills vi återigen fick komma in och skriva.

Efter lunchrasten behövde jag endast en halvtimme och när jag var klar begav jag mig hemåt för att möta Dennis så att vi kunde gå till affären och köpa småkrafs. Brödet, mjölken och lättdrycken var nämligen slut.

Mitt humör har varit på topp så gott som hela dagen. Det sjönk en aning när jag kom hem då Dennis verkade så frånvarande. Han kramade, pussade och pratade knappt med mig och när jag frågade honom om han var hungrig, om han var trött och om han var orolig över någonting svarade han bara nej. Det kröp sedan fram att han är orolig inför ett prov som kommer att äga rum imorgon. Jag förstod väl att det var någonting!

När vi pratat samt kramats en stund begav vi oss till respektive datorer, där vi sitter än. Vad Dennis gör vet jag inte, men jag pysslar iaf i Photoshop. En header till Nathalie är klar, men frågan är om hon tycker om den eller inte. För säkerhets skull kommer jag att sätta ihop ett par till. Detsamma gäller till Caroline. :) Får se hur många jag har gjort vid dagens slut.

Det ska tilläggas att jag nu har påsklov då vi under morgondagen har studiedag pga. att våra lärare är borta på aktiviteter (?). Detta innebär att jag nu kan ta tag i alla arbeten jag har! Det ska bli så skönt. Förhoppningsvis kan jag beta av så många som möjligt.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?