Skäm inte bort oss för mycket nu
Publicerat den

Den kommande veckan blir för mig väldigt lugn i och med att det är mycket ändringar i schemat. Vi som inte har några rester är t.ex. lediga imorgon, vilket innebär att jag kan sova ut samt arbeta med diverse uppgifter i min egen takt samt att det finns tid till annat om jag känner för det.

Tisdag och onsdag går jag endast halvdag tack vare att jag fått framföra mitt tal. På torsdag blir det dock heldag då det är nationellt prov i svenska, den skriftliga delen. Vi har 300 minuter på oss och då är alla raster medräknade, så hur lång tid det faktiskt blir vet jag inte. Det enda jag vet är att jag kommer att försöka sitta tills tiden är slut då jag vill försäkra mig om att arbetet har blivit ordentligt gjort.

Nu återstår endast fredagen och även då är jag ledig av den anledningen att det är studiedag. Lärarna skulle iväg på någonting. Exakt vad minns jag inte, utan det enda jag har lagt på minnet är att vi är lediga.

Detta kommer att vara min vecka och när den är slut börjar påsklovet som kommer att hålla i sig till den 26:e april i och med att måndagen den 25:e är annandag påsk.

Som det ser ut nu kommer jag att tillbringa lovet i köket där jag kommer att arbeta med diverse uppgifter så att jag slipper stressa med de på slutet av läsåret. Även om jag givetvis vill ta det lugnt samt roa mig (t.ex. ta en tur på stan, gå på picknick osv) känns det som att det är bäst att ta itu med skolan först eftersom den är väldigt viktig för mig nu när det är min sista chans. Jag vill göra så bra ifrån mig som möjligt och då måste jag lägga ner så mycket tid jag kan.

Nu är det ingenting som säger att jag kommer att plugga arslet av mig i 11 dagar, utan jag kommer givetvis att ta pauser så att jag inte fastnar i det. Min familj (- syrran) kommer t.ex. hit den 23:e, så lovet innehåller ett besök där vi förmodligen åker till IKEA, äter god mat m.m. Det brukar bli så när folket är här. Det har liksom blivit standard.

Vi får se om Dennis och jag hittar på någonting roligt också. Jag hoppas på det, men det är så otroligt svårt när man inte har pengar.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?