Det känns som att det har börjat lugna ner sig nu
Publicerat den

Som tidigare nämnt var det denna eftermiddag dags för gruppredovisning i rehabilitering och som vanligt var jag nervös - helt i onödan. Det gick nämligen väldigt bra (trots att vi översteg tiden något), vilket även våra lärare verkade tycka då jag fick beröm från en av dem efter att han stått och så gott som skällt ut klassen för dess insatser.

Det är alltid kul när någon ser att man har lagt ner mycket tid och energi i sitt arbete.
Förhoppningsvis går den individuella redovisningen lika bra och gör den det finns nog chansen att jag får högsta betyg - som också är målet, inte enbart i denna kurs utan även i de som är kvar.

Tack vare att gruppredovisningen nu är avklarad känns det som att jag kan foksuera på resterande uppgifter som ska vara klara inom ramen av fem veckor. Som det är nu har jag 9-11st uppgifter varav jag har som mål att bli klar med tre stycken innan söndagens slut. Det har nämligen inte satts något inlämningsdatum på dessa och det känns därför som att det är lika bra att beta av dem så snart som möjligt. Det handlar ändå inte om så mycket.

Nästa inlämningsdatum är tisdagen den 10/5 vilket innebär att jag kan ta det relativt lugnt fram tills dess om jag vill, men pga. mina höga ambitioner kommer jag att arbeta smått med allt som finns kvar att göra så att jag slipper stressa med det sen.

När jag tänker efter lägger jag ner väldigt mycket tid på skolan och när jag berättade för några av klasskamraterna att jag spenderar helgerna till att plugga trodde de att jag skojade. Är det verkligen så fel av mig att vilja sköta skolan nu när det är min sista chans?





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?