Det är påväg åt rätt håll
Publicerat den

Imorgon är det en vecka sedan jag åt eller drack någonting onyttigt (t.ex. chips, godis, läsk) och jag måste säga att jag är stolt över mig själv eftersom jag tidigare har varit en riktig gottegris som dagligen varit sugen på någonting sliskigt och onyttigt.

Anledningen till att jag har hållt mig ifrån skräp (som jag brukar kalla det) beror på att Dennis och jag bestämde förra veckan att vi ska sluta med onyttigheter, vilket är bra eftersom jag vill gå ner i vikt och trimma kroppen. Då fungerar det inte att proppa i sig som jag tidigare gjort och för att jag inte ska få "återfall" är det lika bra att sluta helt.

Tack vare vår överenskommelse har jag två gånger denna vecka köpt frukt och vitamindryck istället för godis. Detta är någonting jag kommer att fortsätta med då jag dessa gånger känt mig så otroligt stolt över att jag lyckats motstå någonting som tidigare varit självklart för mig. Jag har dock under alla år ansett att frukt är så mycket godare, men att utbudet av godis och chips är större och då har det automatiskt blivit att man dragits åt det hållet. Nu är det dock slut på det och det känns så fruktansvärt bra!

Denna morgon ställde jag mig även på vågen och den stannade på 55.6 kg, vilket innebär att jag har gått ned 1.2 kg sedan vi var och hälsade på Dennis föräldrar sist. Förmodligen har jag lyckats med detta av den anledningen att jag tränar hårdare på gymmet även om det inte är sådär jätteansträngande.

Pga. att jag blev så pass mätt efter maten igår blev det aldrig något gottande, utan det blir till kvällens film och det kommer då bli morötter och dip samt en fruktsallad bestående av frukterna jag nämnde igår.

Nu känner jag en större längtan efter att få komma hem så att Dennis och jag kan börja med våra raska promenader. Det blir även lättare nu när det finns musik på min MP3. Här ska tränas!



Stefan Nilsson

Härligt jobbat. Allt eftersom du håller upp så kommer det bara bli lättare och lättare. Efter ett tag så vill du inte ens ha godis längre eftersom det är så otroligt sött. Fortsätt jobba!



URL: http://biggest-loser.se




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?