Studiedag
Publicerat den

Helgen riktigt flög iväg och jag är därför glad över att jag har studiedag idag och får vila ut ordentligt. Det blev dock en ganska tidig morgon för att få vara ledig, men det finns ingen vits med att ligga och såsa hela dagen. Jag har nämligen lite att göra idag:

- Sammanställa hushållets budget
- Städa lägenheten
- Hämta gymkort
- Följa med Dennis när han byter smycken i läppen
- Påbörja träningsprogram som jag sammanställde igår

Igår kväll blåste jag upp pilatesbollen jag fick av min syster för inte så länge sedan och googlade sedan fram lite styrkeövningar där jag får användning för den. Jag tycker t.ex. att det är obehagligt för ryggraden att göra sit-ups på golvet, så jag gör det på bollen istället då man inte belastar ryggen lika mycket (jag har en kota som är sned). Eftersom magen inte är mitt problemområde har jag istället valt ut många övningar för rumpa och lår, men också för mage och rygg för att få med hela kroppen. Jag har även ett par hantlar hemma som jag tänkte börja använda igen. Jag vet inte om jag ska göra dessa övningar dagligen eller ett par gånger i veckan (isåfall de dagar jag har idrott med skolan), men det är iaf tänkt att jag ska göra sit-ups varje dag för att se om mina kärlekshandtag kan minska lite grann. Gör de inte det tänkte jag att jag skulle köpa mig en Ab Circle Pro. Jag vet inte om den fungerar när man vill gå ner i vikt, men den ska fungera bra om man vill bli mer rörlig. Det kan behövas inom innebandyn, så det kommer inte att vara bortkastade pengar.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?