Skola + trött = skoltrött?
Publicerat den

Jag tänkte passa på att posta ett inlägg nu medan jag har rast. Dagen har varit allmänt värdelös då vi knappt gör någonting på lektionerna. Skoldagen började vi på gymmet och till en början hade vi eget ansvar i ca 45min och jag valde då att köra intervallträning på löpbandet i 30min och använde sedan roddmaskinen i resterande. När vi var klara hade vi genomgång av ryggövningar med vår lärare och efter det var vi klara.

Lektionen slutade runt kl. 11:40 och eftersom jag inte skulle börja igen förrän kl.12:50 träffade jag Dennis på stan. Jag glömde nämligen mitt matkort hemma och bad honom att komma ner med det, men när vi gick till konserthuset för att äta kom han på att han glömt min plånbok inklusive kortet hemma. Antar att det delvis berodde på att han endast tänkte på att vi skulle mötas på stan för att köpa ringar till hans läpp. Det blev dock inga smycken eftersom de inte fått in de han vill ha ännu (svarta ringar med svarta kulor).

Dennis frågade sedan hur jag skulle göra med maten och jag sa att jag kunde strunta i att äta och vänta tills skoldagens slut, men han samtyckte inte utan erbjöd sig att köpa någonting till mig. Vi gick då till Ica och det inhandlades smörgås med sallad, ost och skinka, en yoghurt med müsli (köpte apelsin istället för vanilj då jag glömde se mig för, så den åkte i sopen), en risifrutti XL och en flaska Festis med smak av kaktus/lime. Det gick på 70,50kr.

Vi hann inte göra så mycket mer efter att jag ätit upp, så Dennis åkte hem och jag återvände till skolan och nu sitter jag här. Jag slutar om 45min och då bär det av hemåt. Väl där tänkte jag att jag skulle försöka bli klar med alla arbeten som vi håller på med i skolan. Det är bl.a. fördjupning inom Montessoripedagogiken, Modernismen och matte. Kanske inte det roligaste, men jag vill fan sköta mig i skolan nu. Har satt en väldigt hög ribba och jag tänker inte sänka den.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?