Rönnby IBK division 1
Publicerat den

Sedan Västerås damer i division 1 gick i konkurs har jag varit på jakt efter ett nytt lag och för lite mer än 2 veckor sedan kontaktade jag Rönnby IBK. Jag berättade att jag är intresserad av att börja träna med antingen deras division 1-lag eller elitlaget. Tidigare idag fick jag svar från en som är ansvarig för klubben (antar jag?) och han ville att jag skulle börja träna med division 1-laget. Målet i framtiden är att jag ska nå elitserien, men jag har full förståelse för att de vill sätta mig i det lägre laget för att se hur jag spelar. Jag hade gjort samma sak om jag vore honom.

För mig spelar det inte sådär jättestor roll vilket lag jag får börja träna med. Jag vill inget hellre än att få spela elit, men jag vet att jag har några saker som jag måste jobba på. Jag måste t.ex. träna upp mina reflexer i axlarna då jag tappat de lite grann pga. mitt uppehåll 2007-2009. Jag har inte tränat så mycket efter det, så det är någonting som jag vet behöver slipas. Utöver det vet jag inte om det är sådär jättemycket mer. Det finns såklart fler saker, men reflexerna i axlarna är prio ett.

När jag kommer att börja träna är inte bestämt, utan han skulle höra av sig igen så att vi kunde komma fram till någonting. Det ska bli jättekul att få börja träna igen då jag känner att det behövs. Det riktigt kliar i fingrarna!






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?