Innebandyträning i skolan
Publicerat den

När jag började på John Bauer-gymnasiet var det oklart om det skulle anordnas någon innebandy på specialidrotten och till en början fick vi innebandyspelare träna på gymmet, men idag hade vi äntligen vår första träning. Eftersom skolan egentligen erbjuder endast handboll och fotboll var vi väldigt några (7st pers. med mig), men vi lyckades koka ihop en bra träning ändå.

Träningen gick faktiskt mycket bättre än jag hade förväntat mig och alla som medverkade verkade vara nöjda även dem. Jag hade turen att få höra att jag är väldigt duktig, vilket alltid piggar upp. :) Jag hoppas att det är fler som ser det (tänker då såklart på Rönnby).

Bo Hägglöf ringde mig igår kväll och sa att de definitivt vill ha mig i klubben. De vill att jag skriver på papper så snart som möjligt och han bad mig att ringa till klubbens ordförande direkt efter att vi lagt på, så jag gjorde det. Lena, som ordförande heter, bad mig att kontakta min förra klubb (i det här fallet Nybro IBK) och be om ett påskrivet övergångspapper. Ska jag bli spelklar till seriepremiären på söndag ska pappret vara inne idag och jag hoppas att det går att ordna. Det skulle vara häftigt om jag fick spela med tanke på att man inte ringer någon efter en träning och ber personen att skriva på övergångspapper så snart som möjligt om de inte ser att någonting finns där.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?