Hem ljuva hem
Publicerat den

Nu är Dennis och jag återigen hemma efter att ha besökt hans föräldrar över helgen. Vi åkte som sagt igår förmiddag och var framme på eftermiddagen. Hans mamma och mormor hämtade oss vid tågstationen för att sedan åka till huset. Väl där gjorde vi inte så mycket mer än att äta mat, prata lite och titta på film. Vi blev bjudna på kycklingfilé och potatisgratäng. Gratängen var väldigt sur, men den var köpt som tur var. Hade känt mig ganska elak om jag klagat annars, men jag sa ingenting. Jag vet sedan tidigare att jag inte gillar den, men jag åt artigt så mycket jag orkade.

Efter maten åkte Dennis morföräldrar hem och vi pysslade då med grafikkortet han köpte när vi hade tågbyte i Stockholm. När vi var klara satte vi oss alla (utom Marcus) i soffan för att titta på Hemma bäst. Jag såg visserligen inte hela filmen då jag lyckades somna. Det är farligt att ligga ner när man försöker att titta på film.

Det hände inte så mycket mer igår. Dagen ägnade vi en stund åt att åka och besöka hans farföräldrar. De tyckte att det var roligt att få se oss igen och vi fikade en lite innan det var dags för oss att åka till tåget. Resan hem tog 3h då vi fick byta i Stockholm och Sala. Under vårat byte i Stockholm åt vi cheeseburgare på McDonalds och när jag precis hade börjat på min andra blev jag bara äcklad. Jag vägde mig nämligen imorse och vågen stod då på 58.3kg. Jag har inte vägt såhär mycket sen i november förra året. Idealvikten för mig ligger visserligen på 58.7kg, men jag tycker att det är alldeles för mycket med tanke på att de sätter sig på ett och samma ställe istället för att fördela sig jämnt över hela kroppen. Jag kommer därför att åka ner till gymmet imorgon och hämta ut gymkortet jag ska få av skolan och tänkte att jag eventuellt skulle ta mig en sväng dit på onsdagar eftersom jag slutar kl.11:50 och jag kan nyttja kortet till kl.15 varje dag. Sen tänkte jag även att jag skulle nyttja min pilatesboll genom att googla fram lite övningar där jag kan använda den. Har redan 2st som jag brukar göra på gymmet, men tänkte att jag skulle börja med de hemma varje dag.

Hade jag haft råd hade jag även skaffat ett simkort i badhuset, men det får bli senare då vi fått en bättre översikt över hur vår ekonomi kommer att se ut. Det är så svårt att säga det nu när vi inte har bott här så länge. En årskort kostar nämligen 1950kr och man ska lyckas luska fram dem också.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?