Back on track
Publicerat den

Direkt efter gårdagens match begav vi oss (Dennis och jag) hemåt. Jag visste redan innan jag kom hem att det skulle bli en sen kväll eftersom engelskauppgiften varken var klar eller inlämnad. Runt kl.21:30 började jag med den och jag var inte klar förrän strax efter kl.23:30. Den blev inte ens hälften så bra som jag hade hoppats på att den skulle bli, men jag försökte så gott jag kunde och istället för att fokusera för mycket på mina argument så valde jag att lägga störst vikt på mitt språk. Jag fick som tur var med två av tre argument och motargumentet. Slutsatsen var inte så mycket att hurra över, men jag är skapligt nöjd med tanke på att vi hade så pass kort tid på oss.

Efter att jag lämnat in uppgiften gick vi och lade oss eftersom vi alltid måste gå upp tidigt när det är skoldag. Denna morgon valde jag att skjuta upp frukosten till i sista minuten eftersom jag var tvungen att plugga till dagens prov i pedagogik. Jag trodde att det skulle vara jättesvårt, men det var det definitivt inte. På provet fanns det ett antal påståenden och man skulle para ihop de med rätt pedagogik (G-nivå). För att få ett högre betyg skulle man väga för- och nackdelar på två av pedagogikerna och sedan redogöra för vilken åldersgrupp som är mest lämpade för dessa.

Jag skrev en hel A4 om det och jag hoppas att det räckte eftersom jag satsar på MVG i alla idrottsämnen. Sannolikheten för att jag kommer att få det är nog inte så stor som jag hoppas på, men jag tänker göra som jag alltid gör: mitt bästa.

Tack vare att jag lämnade in uppgiften igår och skrev provet idag lyckades jag hitta tid till att diska och jag kan meddela till den anonyme som påstod att det tar 10-15min att diska att det bara är bullshit. Ett komiskt påstående med tanke på att denne inte har någon aning om hur mycket disk det rörde sig om. Jag diskade ca 70st saker och om jag hade hållt mig inom ramen av 15min så skulle jag endast få diska varje sak i högst 20sek, vilket inte går om man vill ha ren disk. Nog om det. Köket är nu rent och alla uppgifter är inlämnade och klara. Nu fattas bara morgondagens redovisning. Hur det går lär visa sig.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?