Kattungar på ingång ?
Publicerat den

Som jag nämnt tidigare har Dennis och jag pratat om att köpa kattungar och under veckan har jag mailat på 6-7st annonser på Blocket varav jag fått svar på 2st. Dessa två hade inga bilder, utan endast text. Jag har dock fått se ungarna och gillade de från annons nr.2.

Det är kattungar som är födda 16/9 och 20/9, de är alltså inte leveransklara förrän runt 10/12 respektive den 14/12. De var dock osäkra på könen eftersom de inte är så gamla, men som det ser ut nu är det en hane och tre honor. Dennis och jag är ute efter två stycken honor, så vi hoppas på att deras aningar stämmer. Jag gillar i vanliga fall inte svarta katter, men dessa har ett stänk av vitt vilket gjorde att jag smälte. Tjejerna (om det nu stämmer) är i princip identiska, men Dennis har ändå två stycken favoriter. Jag bryr mig inte om vilka vi får eftersom de är så pass lika.


Fördelen med att de inte är leveransklara förrän om ett par veckor är att vi då hinner spara pengar till allt som ska köpas in:

- Klösbräda
- Någonting att ligga på
- Mat- och vattenskålar
- Kattlåda + spade
- Sand
- Mat
- Leksaker

Ungarna finns att hämta i Sala, så jag får sitta på tåget i 25min. Jag dör dock inte av det eftersom det kostar ca 80:- tur och retur. Det kommer alltså att kosta ca 280:- för katterna och tågresan.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?