Borttagning av MaB
Publicerat den

Tidigare har jag haft funderingar på att avsluta kursen MaB, men jag kunde inte riktigt bestämma mig. Igår slog jag dock slag i saken och lämnade en anmälan till min mentor om att jag vill avsluta den. Jag förklarade varför och han tyckte att det lät vettigt, vilket kändes skönt. Innan jag tog beslutet satt jag och letade efter högskoleutbildningar som inte kräver kursen och jag hittade ganska många som lät intressanta. Det som lockar mest just nu är det hälsopedagogiska programmet i Gävle. När jag läste igenom programbeskrivningen insåg jag att det är exakt det jag vill hålla på med, så att utbilda mig till enbart dietist hade nog varit en dum idé. Utbildning inom kost får man ändå på detta program.


Även om det är bra att ha läst kursen känns det bäst såhär eftersom jag har tragglat med matten enda sedan sjuan. Jag känner att jag vill fokusera på alla andra ämnen, för det är inte endast matten som är viktig. Tack vare detta så börjar jag inte förrän kl.12:50 på måndagar och då har jag endast mentorstid, så det kommer att bli slappt. Då har jag dessutom tid över till att göra läxor och plugga inför prov och jag slipper då förhoppningsvis att ställa in fler träningar (har valt att lämna återbud idag pga. att jag ska jobba med min engelskauppgift).



Johanna

Vill du hjälpa mej med en "design"grej? (A) Mejla mej i så fall.



URL: http://theomylove.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?