Vilken värdelös dag
Publicerat den

Dagen började med att jag vaknade chockad pga. drömmen jag hade under natten. Det var nämligen så att jag drömde att min syster och hennes sambo dött då någon tänt eld på byggnaden de bor i. Händelsen rubricerades som mordbrand eftersom så många var inblandade. Först trodde jag att endast min syster omkommit, men det visade sig att även hennes sambo gjort det. Hur det var med hunden minns jag inte riktigt. Jag var iaf helt förkrossad i drömmen och grät så mycket att jag knappt kunde varken andas eller prata.

När jag vaknade imorse kände jag mig ganska tom trots att jag förstod att det endast var en dröm och inte verklighet. Jag hade även oturen att behöva kliva upp kl.07:25 istället för att ha sovmorgon till kl.11 som jag annars brukar ha på måndagar. I vanliga fall börjar jag kl.12:50, men fram tills på onsdag har vi resursdagar. Det menas med att vi är i skolan och tar igen eventuella rester. Har vi inga rester är vi lediga. Jag har en rest som jag hoppas bli klar med imorgon, alternativt onsdag. Det där förbannade bokrecensionen. Jag har gett mig fan på att jag ska läsa klart boken och vara klar med allt imorgon kväll.

Det första som hände när jag kom till skolan var att ha utvecklingssamtal med min mentor. Det gick som väntat bra, som de gjort under hela min skoltid. Omdömena fick jag redan förra veckan och vi gick igenom de lite snabbt. Inga konstigheter där förutom en fundering över hur jag kommer att få betyg i Specialidrott A som klassen läste förra året. När jag gick i Falun läste jag en kurs som heter Grenspecifik träning. Eftersom den grenspecifika endast är på 150p medan specialidrotten är på 200p måste jag komplementera några områden och han skulle därför ta reda på vilka. Som det är nu ligger jag på G-nivå, vilket jag tycker är dåligt med tanke på att jag fick betyg VG när jag gick i Falun. Sänker de betyget blir jag irriterad. Jag förstår inte varför jag inte får behålla den kursen och läsa någonting annat istället.

Vi gick sedan igenom vad som krävs för att jag ska få betyg i Idrott och hälsa A. Det enda som är kvar att komplementera är livräddning. Han skulle sedan ta reda på vad jag behöver komplementera i medicinsk grundkurs. Jag läste en kurs i Falun som heter anatomi och fysiologi, men för att jag ska kunna få betyg i medicinsk grundkurs måste jag komplementera något område och frågan är nu vilket.

Väl i skolan gjorde jag egentligen inte så mycket. Jag försökte arbeta på min bokrecension, men jag insåg att det inte skulle gå om jag inte läst ut boken. Jag började därför att läsa så mycket jag orkade och gick sedan över till att arbeta med en uppgift inom hälsokurserna. Jag är strax klar och kan lämna in uppgiften i tid.

Efter skolan var det raka vägen hem. Jag hann vara hemma i 2h innan det var dags att åka till innebandyträningen. Dagens träning var nog en av de bästa träningarna hittills i Rönnby. Det gick otroligt bra från början till slut och jag är äckligt jävla nöjd med dagens insats, vilket det verkade som att andra också var.

För tillfället sitter jag och väntar på att Dennis ska bli klar med spelandet så att vi kan ta ett bad. Jag känner att det behövs. Mina skuldror har varit spända i ett par dagar och det skulle behövas någonting för att få området att slappna av. Lite hett vatten får duga eftersom jag inte tycker om massage.

Jag tror inte att jag har så mycket mer att komma med för idag, utan jag återkommer imorgon.

Natti!





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?