Ännu en värdelös dag
Publicerat den

Det känns som att även denna dag kommer att bli långtråkig och ganska meningslös. Jag har varit i skolan i en och en halv timme nu och det enda jag har gjort är att prata med Sara på Facebook medan jag har läst i min bok. För den som är nyfiken på vilken bok det handlar om så heter den Nässlorna blomma och är skriven av Harry Martinsson. Det kommer att bli svårt att skriva en recension på denna eftersom jag tycker att boken är ganska värdelös. Jag vill inte skriva att jag tycker att boken är tråkig, utan jag måste istället försöka lyfta fram det som jag faktiskt tyckt varit bra. Jag måste bara komma på vad.

Efter skolan kommer Dennis och jag att bege oss till Hemköp för att handla. Vi har knappt haft någon mat den senaste veckan och vi har heller inte handlat särskilt mycket då vi överstigit budgeten för länge sen. Vi har försökt att ta tillvara på det vi haft hemma, men nu har vi absolut ingenting förutom en påse med pasta.

Anledningen till att vi har överstigit beror på att vi inte har någon möjlighet att storhandla pga. att vi inte har någon bil och det har därför blivit så att vi småhandlat, vilket i längden har blivit dyrare. De gånger vi inte har orkat laga mat har det slutat med pizza och jag tror att vi har ätit det två eller tre gånger denna månad. Vi kom för någon dag sedan överens om att vi ska försöka börja storhandla och det får då bli så att vi åker buss ut till Willys eftersom jag tycker att det är billigast att handla där.

Nästa gång vi får pengar kommer vi inte att ha råd att köpa onödig mat, vilket jag tycker är bra. Då får vi lära oss att prioritera och lägga om våra vanor. Jag tycker t.ex. att vi har köpt alldeles för mycket lättdrycker och läsk, vilket det ska bli ändring på. Julmust kommer det dock att bli en hel del nu med tanke på att det snart är jul.

Matinköpet nu i jul kommer att bli större än vanligt eftersom det kommer att gå åt mer mat. För att det inte ska bli för mycket har vi gjort upp en lista över saker som vi känner att vi vill ha på julbordet. Vi kommer såklart att köpa annan mat än julmat, men den behöver vi inte skriva ner så utförligt eftersom vi nästan alltid köper samma.

Även om jag inte får något bidrag från CSN i december vet jag att vi kommer att klara oss bra eftersom vi har lagt undan pengar på sparkontot. Jag ser fram emot att få fira jul med Dennis och jag hoppas att han kommer att tycka om sin julklapp. Jag hade egentligen velat köpa fler klappar till honom, men eftersom vi inte är gjorda av pengar fick det bli en grej.

Jag ser även fram emot nästa fredag då det är Dennis födelsedag. Vi måste dock få tag i en tårtkupa då vi i dagsläge inte har någonting att ha tårtan på. Hade vi haft en bricka hade jag kunnat göra en smörgåstårta, men den turen har vi inte heller utan vi måste springa runt på stan i hopp om att hitta en billig tårtkupa.

Som det ser ut nu kommer i princip hela Dennis släkt på besök. Det enda jag oroar mig för är hur vi ska få plats. Jag har räknat det till att vi kommer att bli 9st pers, men vi har endast 6st stolar. Det kommer alltså bli så att 3st pers får sitta i soffan. Jag är också orolig över att tårtan inte kommer att räcka, men enligt Dennis så brukar hans släkt inte ta så mycket. Hemma hos oss är tårtan borta i ett nafs. Det kan iofs bero på att pappa och jag brukar ta 2-3st tårtbitar var xD Jag kan inte råför att jag gör så goda tårtor. Vi måste också komma ihåg att be någon ta med sig 3st teskedar då vi endast har 6st. Jag tror inte att någon vill äta tårta med en matsked. Det blir för krångligt.

Jag måste även börja planera vad vi ska bjuda på för fika. Tårtan är spikad, men jag vet inte vad vi mer ska bjuda på. Jag har lovat Dennis en sats med chokladbollar och funderar på att göra en som även hans släkt kan ta del av, men vad ska vi mer ta? Någon som har några förslag? Vad brukar Ni bjuda på när det är dags för födelsedagsfirande?



Johanna

Elsakakor, lätta att göra och skitgoda. Bullar.



URL: http://cakelicious.blogg.se/


Emma

sv ; Jadu, vi har en del namn att välja mellan när det gäller flicknamn! :)



Ebba, Alice, Melanie, Joline, Tilde, Melinda, Alicia, Minnah, Filippa, Sofi/Sofie, Lise, Cassandra & Stephanie.



Kommer väl säkert upp fler namn med tiden. Sen får vi väl se vad det är för en när lilltjejen föds :)



URL: http://emmaeskola.devote.se


Emma - Blivande mamma

Sv ; Både jag och Marcus är väl liiiiite skeptiska på Melanie, men tycker också det är helt okej.



Just nu lutar det väl mest mot Stephanie & Melinda tror jag. Men som sagt, det visar sig vad det är får nån när den kommer ut. Kanske inte alls är någon stephanie eller Melinda. Kan ju också vara en Ebba ;P



URL: http://emmaeskola.devote.se


Fellnert

Kladdkaka! Klassiker i våran familj, oavsett om det är födelsedagar eller jul - Kladdkaka :>



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?