Match med division 3
Publicerat den

Under gårdagen fick jag ett sms från min tränare där han frågade om jag kunde tänka mig att spela match med division 3 idag och jag tackade ja. Det var samling kl.18:30 och matchstart en timme senare. Under uppvärmningen kändes det inte alls bra, men jag försökte att koppla bort tankarna och fokusera på det jag skulle.

När domaren blåste igång matchen visste jag inte alls hur det skulle gå och när motståndarna tryckte in 0-1 redan efter 1.14min kändes det som att det var kört. De hittade min svaga punkt direkt: låga bollar . Efter ytterligare någon minut gjorde de sitt andra mål och det stod alltså 0-2 redan efter 5min. Efter ett tag vände vi och i periodpaus stod det 2-2.

Vi bytte sedan sida och då spikade jag igen under hela perioden medan "vårat" lag lyckades trycka in hela 2 mål. Efter andra perioden stod det alltså 4-2.

Under sista perioden gjorde båda lagen varsitt mål och matchen slutade alltså 5-3 till Rönnby. Om jag förstod det rätt ligger Rönny ganska långt ner i serien medan motståndarna ligger i topp, så de ska ha beröm för att de lyckades vinna matchen. *Tummen upp*

Jag fick mycket beröm både ifrån laget, men också från ledare och folk på läktaren. Det är alltid roligt när någon tycker att man är duktig. De ville även att jag skulle följa med de på cup i vår, men då är jag för gammal så det går inte.

Det gick iaf bra och jag är nöjd även om jag känner att jag kunde ha tagit de där tre målen som motståndarna gjorde. Jag får "skylla" på att jag inte har spelat match på 1 år och är lite ringrostig. Det gick bra iaf.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?