Vill vara med Dennis! ♥
Publicerat den

Trots att det är strålande väder sitter jag på altanen och har tråkigt! Dennis sökte för inte så länge sedan sommarjobb och fick ett mail i torsdags där de frågade om han kunde komma in och jobba idag, så han är där just nu och kommer inte hem förrän kl.15-16. Jag sitter därför här och undrar vad jag ska göra av dagen.

Holly sitter ute i hagen på gräsmattan, så jag slänger ett öga på henne då och då för säkerhets skull. Har tidigare haft en kanin som smitit när han varit i hagen. Det var dock pappas fel, men som tur var fick jag tag i honom igen.

Jag får väl sitta här och fortsätta att längta tills nästa vecka eftersom jag åker till Dennis efter skolan på onsdag. Det var tänkt att jag skulle komma på fredag, men det kändes som att vi skulle få så lite tid med varandra så jag smörade för mamma och hon gick då med på att låta mig åka på onsdag. Anledningen till att jag måste fråga mamma är pga. att det är hon som betalar resan. Jag har som många vet ingen inkomst än.

Vi får hålla tummarna för att det blir bra väder när jag är där nere så att vi slipper sitta inne som vi tidigare har gjort. Det har visserligen varit snö i princip alla gånger jag varit hos honom och de gånger han har varit här har det bara regnat, vilket inte har varit någon höjdare. Nu verkar det dock bli lite bättre väder och Dennis har planerat att vi ska grilla nere vid sjön om vädret tillåter. ♥ Äta lite gott, bara njuta av vädret och framför allt sällskapet.


Pga. min längtan efter barn har Dennis och jag diskuterat ämnet ganska mycket den senaste tiden och vi hade vår senaste diskussion om detta igår kväll. Vi planerar som sagt ingenting, men det skadar inte att diskutera det så att man vet vart vi båda står.

Både Dennis och jag vill ha barn snart, men vi känner båda att det är bäst att lägga så mycket fokus som möjligt på skolan och allt vad flytten hör till. Så fort vi har fått en lägenhet är det mycket som ska planeras och det är mycket som ska köpas. Vi ska sedan flytta in och göra oss hemmastadda och strax efter det börjar skolan, om vi hinner få en lägenhet innan den börjar förstås. Efter det ska jag börja spela innebandy också och jag vill försöka lägga så stor energi på det som möjligt eftersom jag flyttar till Västerås och börjar på skolan just för att få utöva min idrott. Ville jag inte spela innebandy hade jag valt ett annat program.

Jag har berättat för Dennis att jag vill ha barn innan jag fyller 23 år och det är väl ganska lagom eftersom hans i princip enda krav är att han vill hinna fylla 17-18 år först, vilket han då har hunnit göra. Då har vi även hunnit vara tillsammans lite längre och bott ihop ett tag.

Mina p-piller tar slut i december i år och trots att jag är sugen på barn tänker jag gå till ungdomsmottagningen för att få en ny kartong som avser 13 månader. Den kostar visserligen 400:-, men det är bättre att lägga ut dem än att bli gravid och få barn under skoltiden. Jag skulle inte ha några problem med det eftersom det mesta går att lösa, men eftersom jag går ett idrottsprogram skulle det såklart ställa till med saker. Jag väljer därför att gå på förnuft och knapra vidare på mina piller.

Eftersom det kan ta tid innan p-pillerhormonerna går ur kroppen tänkte jag att jag skulle sluta strax efter sommaren -11 om Dennis då är med på det. Jag planerar ingenting, utan dagdrömmer endast om det. Det är ingen idé att planera för mycket, vilket vi båda är överens om. Just nu koncentrerar vi oss på att få flytta och börja i våra nya skolor. Jag ska även ordna allt som har med innebandyn att göra.

När vi sen har gjort oss hemmastadda, varit tillsammans och bott ihop ett tag kan vi diskutera det här igen. Vi känner dock att det är bäst att fokusera på det viktigaste just nu, vilket jag ändå tycker är ganska bra. Man har ju hört folk som rekommenderat att man iaf ska ha gått ut skolan, så jag väljer att lyssna på det den här gången eftersom det nu faktiskt är min sista chans och jag vill inte kasta bort den.

Det kan hända att jag kommer att skriva ganska mycket om ämnet här i bloggen iaf eftersom jag vill få ut mina tankar och känslor, så ni får ha överseende om ni tycker att det är tjatigt. Kom ihåg, det är bara en tanke. Ingenting som händer än på ett tag.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?