Vad är det för fel?
Publicerat den

Dagen har varit allmänt jobbig, men den blev ännu sämre för ca 2 timmar sen. Mamma och jag pratade lite kort om hur det gick på ungdomsmottagningen: att Karin inte visste vad som är fel. När jag klev utanför dörren för att åka till affären säger hon:"Det kanske är en cysta". Där fick jag panik!

När mamma klev ur bilen vid Sibylla för att köpa mat till Elias (och pappa ?) grät jag en skvätt i bilen, men slutade när jag såg att hon kom. Jag fortsatte istället när jag kom hem och jag lyckades bli svart i ansiktet trots att jag använder vattenfast mascara! Har aldrig varit med om att jag gråtit så mycket och så hårt så att sminket runnit ut.

Dennis ringde en stund för att muntra upp mig, men jag kommer nog inte att kunna slappna av förrän jag vet vad som är fel. För att försöka lugna ner mig lite grann försökte jag googla på olika sjukdomar som kan orsaka smärta i livmodern, men jag hittade ingenting som passade in riktigt. Ett tag var jag inne på livmoderhalscancer, men jag blöder ingenting utan har bara ont.

Om det inte går över snart får mamma boka tid hos läkare för provtagning. Jag vägrar låta det här vara ifall det skulle vara någonting allvarligt. Är det t.ex. någonting som påverkar min fertilitet är det bäst att kolla upp det så snart som möjligt. Vill inte att det ska vara någonting som gör att jag inte kan få barn i framtiden.

Är det ingenting ofarligt och ingenting som påverkar min fertilitet skiter jag i det. Då får jag gå och ha ont tills det är dags att sluta med p-pillerna.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?