Stockholms blodbad
Publicerat den

Idag tänkte jag att jag skulle skriva lite grann om någonting som hände när jag och R bodde i Stockholm.

Det här måste ha varit i slutet på 2007 eftersom jag minns att vi sov på soffan. Vår vattensäng hade nämligen gått sönder och eftersom vår soffa var så pass stor fick vi plats att sova i den.

En kväll när vi låg och tittade på tv bad R mig att göra någonting på tv:n. Jag minns inte riktigt om jag skulle sänka ljudet eller om jag bara skulle stänga av den, men någonting skulle jag iaf göra. Eftersom dosan var halvt trasig sa han att det var bättre om jag gick fram till tv:n istället för att krångla. När jag klev ur soffan för att gå fram till tv:n tog han tag i mina trosor. Eftersom jag hatar när folk håller fast mig på något sätt valde jag att kliva ur dem, stänga av tv:n och lägga mig under täcket igen. Jag frågade R om jag kunde få tillbaka  trosorna, men han sa att han tyckte att jag kunde ligga utan. Jag ställde frågan varför och fick då till svar:”Därför”. Vi höll på sådär ett tag och det slutade med att han gömde dem för mig. Efter ett tag hittade jag dem och tog därför på mig dem igen. R blev då så arg att han ställde sig över mig och tog tag i min käke (som alltid). Jag minns att han sa någonting, men kan inte riktigt sätta fingret på vad.

I ren panik slängde jag av mig trosorna, men det var då redan för sent. Han tog tag om mig och kastade mig över armstödet på soffan (så att jag gjorde som en kullerbytta bakåt) och ramlade på golvet lite över en meter ifrån den. Han kom mot mig med täcket i handen och slängde det över mig. Samtidigt som han kastade täcket på mig kände jag hur jag fick mig en snyting över näsan. Det gjorde så ont att jag var 100% säker på att han hade knäckt mitt näsben, men det gjorde han lyckligtvis inte. Samtidigt som jag låg på golvet alldeles yr i huvudet kände jag hur blodet rann och när jag reste på mig låg det en stor pöl på golvet och ansiktet var alldeles rött.

Jag reste på mig samtidigt som jag tittade på honom. Jag gick mot badrummet utan att göra någonting för att få blodet att sluta rinna. Nu när läget ändå var som det var ville jag att han skulle få sig en tankeställare. Att han skulle inse hur illa han behandlat mig.

Medan R torkade upp blodet bad han om ursäkt och påstod att han bara skulle kasta täcket över mig då han inte ville se mig. Jag vet att det var ren bullshit! Det jag inte förstår är hur en karl på 1,95m kan slå någon över näsan med sån kraft att blodet forsar om han ”bara skulle kasta täcket över en”. Jag får det inte att gå ihop.

Efter denna händelse har min näsa aldrig varit densamma. Jag piercade mig i näsan när jag var 11år, men efter att han lyckades med detta så blev jag tvungen att ta ur den för snart 1 år sedan då min näsa blev väldigt känslig. Så fort jag kom åt smycket så började jag blöda. Det spelade ingen roll om det var en pärla eller en ring.

Som tur är har jag näsan i behåll och slapp ett knäckt näsben.

Jag tycker att det är jättetråkigt när såna här saker händer och när det går såhär långt ska man definitivt inte stanna kvar, som jag gjorde. Jag kan inte göra annat än att skylla på att jag var ung och dum. Eftersom jag aldrig hade varit sambo tidigare och han var äldre än mig visste jag inte riktigt hur ett samboförhållande skulle se ut. Jag har dock lärt mig att man aldrig ska ta skit från NÅGON!





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?