Papper från Falun
Publicerat den

Strax efter kl.13 ringde mamma till mig och berättade att jag fått brev från Falun. Det var ett av de två brev som jag så länge väntat på och jag bad henne att öppna det. Det stod att utbildningen jag sökt inte finns på hemkommunen, men att de åtar sig att betala. De betyder alltså att de godkände mina "speciella skäl", vilket känns jättebra.

Nu väntar jag bara på intagningsbeskedet, men det brukar vara så att man kommit in om kommunen bestämt sig för att betala för utbildningen (har sökt till programmet två gånger innan och det var likadant då). Tack vare detta besked har jag setat med ett stort leende på läpparna och kan inte riktigt fatta det.

Jag har längtat tillbaka till Falun sen i mitten på -08 och det känns lite overkligt att jag äntligen ska få komma tillbaka. När jag fått intagningsbeskedet och det förhoppningsvis är positivt (vilket jag är övertygad om med tanke på dagens papper) så ska jag ansöka om studielån + studiebidrag hos CSN så att jag kan börja söka lägenhet.

Vart jag kommer att söka lägenhet är oklart. Jag är sugen på att skaffa en liten tvåa, men det ser dåligt ut med det. Jag har nog ingen lust att bo i en lägenhet på 60+kvm, utan tänkte försöka få tag i något lite mindre. När jag bodde i Falun sist hade jag en stor etta, men det känns dumt att sova i vardagsrummet liksom. Vi får se vart jag hamnar. Hyran får vara max 5000 kr/mån om el + vatten ingår.

Nu kliar det i fingrarna! Lilla Louise vill börja planera.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?