Midsommar och lite till
Publicerat den

Nu var det ett tag sedan jag skrev vilket har berott på att jag är med Dennis större delen av tiden. Jag har därför varken tid eller lust att blogga, men tar mig lite tid nu då jag känner att det har varit tomt ett tag nu. Som många vet klarar jag mig inte utan att skriva av mig.

Det som inträffade senast var midsommar och den tillbringade vi hos mig då Dennis familj planerat att åka ut med båten, vilket vi inte hade någon lust med. Vi åkte redan i tisdags då han har semester i två veckor nu och vi kan ta oss friheten att göra i princip vad vi vill utan att behöva passa tider osv.

Midsommaraftonen blev inte som vi tänkt oss, men det behöver nödvändigtvis inte vara någonting dåligt. Vi började dagen med att följa med mamma och Elias till Borlänge. Det var tänkt att vi skulle storhandla inför dagen, men vi åkte till Kupolen en snabbis för att titta på lite kläder, men också köpa godis på Mumsfilibabba. Eftersom jag lovat mig själv att jag ska skärpa mig med maten och träningen var detta sista gången jag köpte godis. Det känns faktiskt väldigt bra då jag de senaste gångerna jag ätit har tyckt att det inte har varit särskilt gott trots allt. Jag har alltså ångrat mig efter varje gång jag kommit hem med en godispåse. Jag har därför bestämt mig för att det är lika bra att skita i det och försöka att hitta annat som man tycker är gott. Jag rekommenderar t.ex. morötter med Fresh Island-dip. Det är jättegott!

Efter att vi varit på Kupolen och handlat på Ica maxi åkte vi hem. Vi hann inte mer än att packa upp förrän jag tvingade Dennis att hjälpa mig med håret.
Som ni säkert såg i föregående inlägg så färgade jag håret för ett par dagar sedan. Svart och rött. Det kom dock lite svart i det röda, så det ser lite randigt ut ibland. Det har nu gått ett par dagar och jag kan säga att jag varken är nöjd eller missnöjd. Jag står ut med färgen bara jag har en någorlunda bra frisyr och sminkning.

Senare på eftermiddagen åt vi lite kallskuret. Jag åt gustafskorv, skinka, potatis och fruktsallad. Jag tycker nämligen inte om potatissallad, så jag valde en fruktsallad istället. Det var ananas, vindruvor och olika sorters meloner. Efter att jag ätit svullnade magen så pass mycket att jag nästan såg gravid ut. Tack och lov försvann magen över natten, men det ser alltid lite roligt ut att den ska behöva bli så stor efter varje gång man har ätit.

Efter denna måltid gjorde vi inte sådär jättemycket. Jag tror att vi städade på vinden i hopp om att hitta saker till flytten, vilket vi också gjorde. Det står nu några kartonger och påsar inne på rummet som vi kommer att ta med oss när det är dags att gå med flyttlasset.

Framåt kvällen åt vi igen och denna gång var det såklart grillat. På bordet fanns det potatissallad, potatisklyftor, gustafskorv, rostbiff, grillat kött, sill, gräddfil med dill, grekisk sallad och baguetter. När vi alla ätit gick jag, Dennis och Elias ner till hamnen för att spela minigolf. Dennis och jag firade nämligen 4 månader i fredags och vi kände att vi ville göra någonting kul under dagen. Det var visserligen kul att vara i Borlänge också, men inte samma sak.

Minigolfen gick bra och det var väldigt roligt. Jag tror inte att jag blev särskilt sur under någon del av spelet eftersom det både gick så bra, men samtidigt var roligt. Jag var osäker över vem som skulle vinna, men det gjorde jag. Det var dock väldigt jämnt mellan mig och Dennis. Det skiljde 6st slag om jag inte minns fel. Efter att vi lämnat in klubborna och bollarna tog vi en varsin glass :)

Vi gjorde inte sådär jättemycket under midsommarveckan när jag tänker efter. Det är dock ganska skönt att lata sig med tanke på att det kommer att bli fullt upp i höst med skolan, flytta osv. Vad gäller flytten så står det ganska stilla just nu. Vi var ju och tittade på en lägenhet för snart två veckor sedan och trots att den var ganska risig så bestämde vi oss för att vi ville ha den. Direkt efter att vi tittat på den ringde jag till hyresvärden för att ge besked. Jag fick inget svar. Jag provade därför att ringa på torsdagen och fredagen, men det visade sig då att hon var ledig dessa dagar. Pga. detta väntade jag med att ringa igen tills på måndagen, men då fick jag se på hemsidan att de endast jobbade på torsdagen den 23:e, alltså jobbade hon inte då heller.

Jag har mailat hyresvärden två gånger, lämnat röstmeddelande och mailat deras info för att försöka få någon att ringa mig angående detta eftersom inflyttningsdatumet är den 1/7. Det har dock inte hänt någonting och vi känner att det här kanske inte är så seriöst trots allt. Jag ringde nämligen idag igen och det visade sig att hyresvärden var ledig även idag. Det verkar vara omöjligt att få tag i henne!

Som tur är så hittade vi en lägenhet via Blocket som vi är intresserade av. Det är ett förstahandskontrakt på en 1:a på 45kvm för 4100:- som ligger 1.5km ifrån skolan. Det skulle vara perfekt om vi kunde få den, men Dennis mamma tycker att den är för dyr. Det är dock jag som betalar för lägenheten, så det är faktiskt jag som avgör om den är dyr eller inte. Med tanke på att det är en 1:a så kanske det är lite dyrt, men med tanke på att den ligger så pass nära centrum så kan det vara värt det. Sen måste vi ha en lägenhet snart, så jag kommer nog maila till den här killen så fort jag har fått lite info den och säga att vi vill ha den. Vi har nämligen haft mailkontakt en gång och det låter som att vi kan få den, tack och lov.

Skulle vi inte ta den så finns det en annan som vi har chans att få. Jag fick nämligen ett mail natten till igår från en kille som hade en 1:a på 40kvm. Vi vet dock inte vart den ligger, utan tänkte höra det med honom så fort han har svarat på mitt mail om lite frågor. Den var betydligt billigare (3800:-), så den är ganska lockande. Frågan är bara om det är ett förstahands- eller ett andrahandskontrakt. Är det ett förstahandskontrakt kommer vi nog att ta den istället. Vi har nu alltså tre stycken alternativ, vilket känns jättebra. Har vi tur nu kanske vi äntligen får en!






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?