Hej och hå! ♥
Publicerat den

Dennis och jag brukar i princip alltid lata oss när vi är med varandra, men de senaste tre dagarna har vi faktiskt haft fullt upp. Det är bara idag som det är någorlunda lugnt eftersom han är och jobbar medan jag sitter här och bloggar.

I måndags var det strålande väder och istället för att sitta inne begav vi oss ut på en cykeltur till Trosa för att handla. Det tog ca 20 min att cykla in, vilket inte var sådär jättejobbigt förutom att mina knän knappt orkade. Jag har tidigare pratat om att jag har problem med knäna och när jag anstränger mig så får jag inte alltid ont, utan ibland blir jag så kraftlös pga. att jag slitit ut mina muskler att jag knappt orkar stå. Dennis puttade därför snällt på uppför alla backar. Resten klarade jag själv.

Jag minns inte riktigt vad det var vi egentligen skulle handla, men vi kom ut med en varsin glass och någonting att dricka. Kanske inte det nyttigaste, men vi kände att vi kunde få unna oss lite grann nu när det ändå är sommarlov. Vi har länge velat prova Magnum Gold och jag vet inte riktigt hur jag ska poängsätta den. Jag kan inte säga mer än: Ni som gillar capuccino borde prova denna glass.

I tisdags tog vi ännu en cykeltur, men denna gång var vi istället ute efter att köpa jordgubbar, melon och grädde. Jag hade varit sugen på det i två dagar och nu började även Dennis känna att han ville ha, så vi satte oss på cyklarna ännu en gång för att få våra efterlängtade jordgubbar. När vi kom hem och skulle duka upp kom vi på att vi glömt att köpa någonting att dricka och fick därför ta vatten. Jag led dock inte så mycket av det eftersom jag inte ens drack upp vattnet i min mugg. Det var så pass mycket vätska i melonen iaf, så det behövdes inte.

Nu kanske ni tror att vi var ute och cyklade igår också, men icke sa Nicke! Vi åkte nämligen till Västerås då jag i måndags fick ett samtal från ett fastighetsbolag angående lägenhet. Jag lämnade tidigare in tre stycken intresseanmälningar hos dem och de ringde därför och ville prata om det. Gun, som hon heter, frågade vad vi var ute efter och hon föreslog då en av de jag anmält intresse på: en 2:a på 58kvm med inglasad balkong. Vi åkte därför till Västerås igår för att titta på den.

När vi var framme i Västerås var vi hungriga, så vi gick först till Subway och delade på en macka med kyckling. Vi tyckte båda att det var gott och Dennis verkade överraskad. Det var mycket godare än han hade föreställt sig. När vi ätit klart begav vi oss för att leta reda på byggnaden där lägenheten låg. Det tog oss kanske 20-30min att hitta dit eftersom det låg 3km ifrån skolan. Vi hittade dock till slut och området var ganska okej. Mycket barn, men vad hade man förväntat sig?

Lägenheten var inte städad när vi kom dit, men det gjorde ingenting eftersom han som bor där nu ändå ska beställa flyttstäd sen. Jag fick en känsla av att lägenheten var mindre än 58kvm, men jag kan ha fel. Den såg i allmänhet ganska bra ut förutom att det var en fettfläck på tapeten i sovrummet. Den kommer dock inte synas när man ställer sängen i vägen. Sen var alla skåp och garderober väldigt ofräscha/slitna. Jag har varit inne på fastighetsbolagets hemsida och läst att om vi tecknar någonting som heter Plusval (kostar kanske 200kr/mån) så får vi lägga nytt golv, tapetsera- och måla om bäst vi vill. Vi kommer nog inte att göra det på en gång, men sen blir det nog av. Jag vill inte att det ser ut sådär under hela tiden vi bor där. Det ser inte fräscht ut.

Jag har idag försökt att få tag i hyresvärden för att ge besked om att vi vill ha lägenheten, men när jag ringde kom jag på att hon inte jobbar på torsdagar och fredagar. Jag får därför prata med henne på måndag. När hon ringde i början på veckan sa hon att det var bäst att vi tittade på den så snart som möjligt för att kunna ge ett besked och nu har vi ju gjort det, så det är väldigt stor chans att vi får den. Jag vill ändå ringa och prata med henne för att få bekräftat att vi får den.

Det skulle vara skönt att få en lägenhet efter allt slit.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?