Svar på kommentar
Publicerat den

Eftersom jag inte vet hur man ordnar frågeformulär får jag istället fortsätta att svara på frågorna såhär. Jag hoppas att det inte blir för jobbigt för alla. Dagens fråga:

Anonym
om Kommunikation:

"Det är bra tänkt av dig/er, tror att det är viktigt att båda känner sig 100% redo för att skaffa barn, klokt! Är du vädligt bebissugen?? Idag betyder inte att om man förlovar sig ska man gifta sig inom 1 år, det är ju rätt gammalt ^^"

Jag måste erkänna att jag är väldigt bebissugen, men förnuftet säger ifrån eftersom Dennis är så pass ung. Det är även bra om vi båda går klart skolan, speciellt jag eftersom det här är min sista chans eftersom jag sen är för gammal. En annan sak som vi också har pratat om är det här med jobb. Man vill ju kunna försörja sin familj, kunna ge den en trygg vardag med mat på bordet, tak över huvudet, tid och kärlek. Vi vill definitivt inte gå på socialbidrag, så att någon av oss har jobb är också ganska viktigt.

Vi ser nog alla olika på det här med förlovning, men jag är inte den som säger att man ska gifta sig inom 1 år. Det är helt upp till paret när de känner att de vill gifta sig och jag vill inte göra det så tätt inpå. För mig känns det bra om man t.ex. har varit förlovade i några år innan man gifter sig. Det är lätt att bryta en förlovning, men mycket jobbigare och svårare att bryta ett äktenskap så därför gör det ingenting om det går några år emellan.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?