Uppdatering
Publicerat den

Nu var det ett par dagar sedan jag skrev ett riktigt inlägg och inte bara svarade på kommentarer. Jag har inte så mycket att skriva egentligen förutom att både Dennis och jag har lugnat ner oss angående det här med lägenheten. Vi kommer att flytta in i början på augusti, men vi blir inte långvariga då vi har bestämt oss för att leta efter en ny som vi kan flytta in i någon gång mellan 1/11-10 och 1/1-11. Pga. allt krångel så känner vi att det är bäst att flytta ut så snabbt det bara går. Om kontraktet inte anses ogiltigt vill säga. Jag tror dock inte att vi har den turen, så det är bara att leta vidare.

För att vi ska kunna få en lägenhet någon annanstans (som t.ex. på Mimer) måste en förälder stå på kontraktet. De går nämligen på årsinkomst och då har vi ingen chans, så vi måste isåfall få hjälp. Eftersom det är jag som har inkomsten (CSN) kanske det är lika bra att någon av mina föräldrar står på kontraktet. Dennis pappa har tidigare erbjudit sig att göra det, men han ställer alltid frågan:"Vad händer om det tar slut?".

Jag har inte pratat med mina föräldrar angående detta, men jag vet att de läser min blogg så de lär få nys om det iaf. Först och främst måste vi hitta en ny lägenhet.

Vi får se hur det känns när vi har flyttat in. Risken/chansen finns att vi vill bo kvar trots allt krångel, men då gäller det att någon av oss får jobb. Ska vi bo kvar vill vi nämligen måla om i skåpen och sätta in en spisfläkt. För att ha råd med det måste vi ha en till inkomst och då är det lika bra att det är ett jobb. Jag ska försöka kolla efter jobb ganska snart. Min klass ska ut på APU efter jullovet och jag tänkte att jag skulle försöka vara i en sportbutik. Har man tur kanske man får jobb där efteråt.

Det är mycket tankar och förberedelser kring det här med lägenheten, så den mesta tiden går åt till det. I slutet av veckan tänkte jag ringa till Kvarnvreten och höra när vi kan komma dit för att  hämta våra nycklar.



Vad händer annars da? Just nu är jag hos Dennis, men åker troligtvis hem på onsdag då han har återgått till sommarjobbet igen efter två veckors semester/ledigt. Jag har varit här i lite mer än en vecka och vill inte vara till besvär för någon, så jag tänkte att jag skulle bege mig hemåt snart. Dennis kommer nämligen att jobba väldigt mycket den här månaden, så det kommer inte finnas så mycket tid för mig iaf. Då är det lika bra att jag är hemma hos mig istället.

Det kommer att bli jättejobbigt att behöva vara ifrån honom, men jag tror att jag kan stå ut med tanke på att vi faktiskt flyttar ihop om ett par veckor. :) Vi har som längst varit ifrån varandra i 17 dagar (tror jag) och det är ungefär lika lång tid som vi kommer att vara ifrån varandra nu. Jag får se till att sysselsätta mig med någonting. Jag tänkte att jag skulle försöka komma igång med träningen och viktnedgången igen och om jag ändå är hemma och inte har någonting bättre för mig kan jag ju börja med det.

När jag började mitt försök till att gå ner i vikt vägde jag 57.7kg. Ett tag vägde jag 52.9kg, men sen jag slutade att träna har jag gått upp i vikt och idag väger jag 55.8kg. Min målvikt är 48kg (på ett ungefär), men som jag nämnt tidigare så har det egentligen inte så stor betydelse vad vikten ligger på utan det är vad jag tror att jag kommer att väga när jag har nått mitt mål.

Jag tittade idag på Doctors på Tv4 och dagens avsnitt handlade om "52 tips för att gå ner i vikt". Jag såg inte hela programmet, men snappade upp en sak som jag tänkte att jag skulle prova. Många vet att jag har ganska höga krav på mig själv och enligt en i "panelen" är det ingen bra idé eftersom man då ofta misslyckas. Jag tänkte därför sätta upp delmål och se om det fungerar. Mitt första delmål kommer att vara 50kg. Jag tänkte även att jag skulle börja skriva matdagbok igen eftersom det hjälper en att hålla efter och inte fuska.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?