Fullt upp
Publicerat den

Det har varit lite tomt här i ett par dagar nu och det beror på att jag inte har haft någonting att skriva om, förrän nu. Som jag skrivit tidigare har det varit mycket vad gäller lägenheten och idag har jag haft lite grann att göra. Jag ringde t.ex. till Kvarnvreten och frågade när man kan komma dit för att hämta nycklarna. Det var bara att komma vilken dag som helst mellan kl.07:30 och kl.16:00. Det var säkrast att inte komma vid lunch ifall någon inte skulle vara där. Jag frågade även om lägenhetsnumret då jag behövde det för att kunna göra en inflyttningsanmälan hos elbolaget, annars får vi ingen el.

På fakturan för hyran fanns det ett objektsnummer, men jag var osäker över om det var lägenhetsnumret och ringde därför för att fråga. Jag hade rätt, men det kändes bäst att kontrollera för säkerhets skull. Jag har nu alltså anmält att vi ska ha el fr.o.m 1/8. Jag har även tecknat hemförsäkring hos länsförsäkringar. Vi (eller rättare sagt jag) får betala 74 kr/mån för hemförsäkring och allriskförsäkring. Jag måste nämligen ha en allriskförsäkring för att kunna få ut en bärbar dator från skolan.

Det enda som fattas just nu är min adressändring och sen ska det även beställas bredband och telefoni hos ComHem. Det krånglade så mycket med Telia när jag hade det, så jag har valt att teckna detta hos ComHem istället då jag tycker att de är bra och de är mer organiserade vad gäller fakturorna.

Nu är det inte så mycket kvar vad gäller flytten och så. Det enda som ska göras är att hämta nycklarna, åka till Ikea och sen flyttar vi in :) Sen ska bredband och telefoni beställer förstås. Skönt att det äntligen börjar närma sig.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?