Flytt vankas
Publicerat den

Som några av er kanske har sett så har jag bytt bostadsort från Smedjebacken till Västerås på Facebook och Bilddagboken, men Dennis och jag bor fortfarande kvar hos respektive föräldrar. Vi flyttar antingen imorgon eller på onsdag beroende på hur lång tid det tar för honom att packa. Jag passade på att ändra det nu då vi inte kommer att ha något internet förrän om en vecka.

Jag har själv packat klart nästan allting (tvätt ligger i maskin/tumlare), så det enda som fattas är att tömma kaninburarna och lassa in allting i bilen. Det gör jag dock inte förrän dagen vi flyttar. Innan är bara onödigt.

När vi kommer till Västerås kommer vi först att åka till lägenheten, packa upp, sätta ihop möblerna och sedan åker vi till Elgiganten, Ikea och Willys för att köpa det sista som behövs till lägenheten.

Som mågna kanske kommer ihåg och har läst tidigare så har det varit krångel med hyresvärden och vi har nu blivit lovade att få avdrag på hyran nästa månad. Dennis pappa ringde nämligen och pratade med Kvarnvreten idag. Vi kommer att få avdrag för ca 6-9 dagar och summan blir då 905kr-1357kr. Den 6/7 fick de nämligen in borgenspapprena och den 9/7 fick vi veta att vi kunde komma och hämta nycklarna. Jag tycker inte att det är mer än rätt att vi ska få avdrag för 9 dagar eftersom det ändå handlar om hur lång tid vi inte hade tillgång till lägenhet, vilket är 9 dagar. Får vi avdrag med den högsta summan kommer hyran att ligga på 3318kr den månaden, vilket är perfekt.

Det ska bli spännande att äntligen få flytta och jag hoppas att det blir av imorgon. Jag saknar verkligen Dennis och ser fram emot att få bo med honom. ♥





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?