Ta tag i skolan!
Publicerat den

Jag har setat och tänkt över mitt liv de senaste dagarna och försöker att komma på vad jag ska göra av det istället för att bara sitta hemma hela dagarna till ingen nytta. 

Efter att ha blivit nekad studier av komvux pga. min ålder funderar jag nu på om jag ska söka till innebandyprogrammet igen och gå klart en gång för alla. Jag hoppas att kommunen går med på det eftersom det trots allt är dem som betalar utbildningen. Nekar de måste jag försöka att hitta någon att bo hos i Falun under 2 år, vilket kan bli svårt. Det är sista utvägen för att jag ska få kunna avsluta mina studier på Lugnetgymnasiet. Saknar programmet något enormt, så jag vill verkligen gå klart. Har ett tag på mig att ordna upp det eftersom skolan inte börjar förrän i augusti.

Jag har kommit fram till att jag varit alldeles för snäll mot mina pojkvänner med tanke på att jag gett upp så mycket för dem. Det får jag lida för nu, vilket (ursäkta språket) suger! Jag förstår inte hur jag kunde vara så jävla korkad att ge upp en så stor sak som skolan. Det är i princip hela ens framtid. Iaf i dagens samhälle.

Jag måste ta tag i det här nu eftersom jag snart är för gammal för gymnasiet. I höst har jag 2 år på mig att gå ut gymnasiet och det är precis hur lång tid jag har kvar, så det gäller att rappa på.




amanda

det är inte så mycket tid som du tror att ordna upp det igentligen, du måste börja söka lägenhet nu om du ska ha en för lägenheter i falun är inte så lätta att få och eftersom det snart är studenten så kommer det bli ganska många tomma lägenheter, men dom lägenheterna kommer nya ettor vilja ha, så man måste vara snabb. du måste vara medlem på kopparstadens hemsida för att få poäng, så du får en lägenhet lättare. just so you know



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?