Falun ♥
Publicerat den


Jag har nu börjat fundera lite på det här med min flytt till Falun. För inte så länge sedan hörde jag av mig till CSN angående inackorderingstillägg (bidrag för att man studerar på annan ort). Jag fick då veta att jag är för gammal för att få det bidraget, så jag måste ta studielån istället. Jag har diskuterat detta med min familj och de tycker definitivt att jag ska göra det eftersom skolan är jätteviktig. Speciellt i dagens samhälle.

Jag har därför bestämt mig för att ta studielån så att jag kan skaffa mig en egen lägenhet och få skolan överstökad en gång för alla. Det skulle bli alldeles för jobbigt att pendla eftersom det ibland kunde ta mig fyra timmar att åka hem pga. alla byten med bussarna. Så vill jag inte ha det igen och skaffar mig därför en lägenhet.

Har funderat lite grann på vart jag vill ha den denna gång och har kommit fram till att det blir lättare att ha den i centrum. Förra gången bodde jag i Herrhagen. Visst, det var mysigt att bo där ute, men jättesvårt om man var tvungen att handla eftersom jag varken har körkort eller bil. Sen var det en bit till skolan.

Det är ganska lång tid kvar tills skolan börjar och jag måste flytta, men jag har redan varit inne och kikat på både lägenheter och möbler. Det skadar aldrig att vara ute i god tid, så jag är ute och kollar på Kopparstadens hemsida varje dag för att se vad de kommer ut med för lägenheter.



Emma

Går alltid att skaffa en lägenhet i Borlänge också om det skulle krisa, det går ju bussar nästan jämt mellan de o Falun :)



URL:


harre

Undvik studielån du kommer få skulder upp till halsen, man får bara jobb vi släkt och vänner har jag lärt mig i dagens läge.



på ett halvår fick jag en studieskuld på 15tusen. Inget du borde satsa på och sedan drar de ränta på det. Och det andra är du kan inte vända dig till soc när du har dem.



Det är bättre att gå på Komvux, kostar inte så mkt då, och då kan du leta jobb samtidigt.



URL:




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?