Egentid
Publicerat den

Sara, att jag vill bo själv har ingenting med det som blev sagt igår att göra. Jag har gått och tänkt på det här ett tag nu, men aldrig riktigt kommit fram till hur jag skulle berätta det. Det kan vara en anledning till att jag har varit "skum" som du har sagt. Det var tänkt att jag skulle diskutera detta med dig på fredag under bowlingen, men nu blev det ju inte så.

Jag vet hur mycket du såg fram emot det, men jag känner att efter allt jag varit med om behöver jag bo själv. Jag behöver min egentid. Under större delen av tonåren har jag alltid gått med på saker för att den andra har velat och jag känner att jag inte kan göra så längre. Jag måste tänka på mig själv för ovanlighetens skull och det är just vad jag gör nu. Jag är inte redo att bo med någon oavsett om det är med en kille eller med en kompis.

Det är klart att det hade varit kul att bo med dig eftersom vi alltid har så roligt tillsammans, men för att jag ska kunna växa och få tillbaka livet där jag en gång var måste jag bo själv. Jag måste göra det här på egen hand som med allt annat.

Under hela mitt liv har jag varit beroende av andra och jag vägrar att vara det längre. Folk har alltid fått betala för mig och det fungerar inte så. Jag känner att jag måste få ha ett eget liv där jag tar hand om mig själv. BARA mig själv.

Det känns förjävligt att skriva det här i bloggen eftersom jag tycker att det är mer moget att ta det öga mot öga, men efter din kommentar kände jag att jag var tvungen att skriva som det var. Vill du diskutera det vidare får vi ta det på fredag om du fortfarande vill bowla med oss, förstås.



Sara

Det kunde du väl ha sagt på en gång.... Istället för att hålla med för min skull.

Du sa att du har ändrats att du inte var en fegis som inte vågade säga ifrån men det kan du nu, Då kunde du sagt det från första början...



URL: http://thesweetyangel.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?