Träna bort depression
Publicerat den

                                    

Vi har alla någonting att ta till när vi blir ledsna eller deppiga. Någonting som får oss att bli på bättre humör igen. Jag har två saker som lätt kan få mig på bättre tankar: träning och musik. Kombinerar man dem blir det en enorm känsla som inte går att beskriva. Mäktig på något sätt.

Eftersom jag varit deppig hela dagen har jag nu bestämt mig för att jag ska träna varje dag nu framöver så att jag inte stänger in mig och tänker för mycket. Jag har alltid haft en tendens att tänka saker som jag inte borde och då kan jag lika gärna dra på mig träningsgrejerna och träna istället för att sitta i ett hörn och tycka synd om mig själv.

Jag har därför bestämt mig för att det inte blir någon dator imorgon, utan jag ska försöka att pyssla med annat så att jag håller humöret någorlunda uppe. Tänkte börja morgondagen med frukost och när jag vaknat till lite grann tänkte jag ta en långpromenad med Mp3 i örat. Kanske 1 timme eller 2. När jag sedan kommer hem tänkte jag köra ett styrkepass på 40-70min.

Blir väl att jag gör så varje dag de närmsta veckorna så jag får tänka på annat och röra på mitt feta arsle. Göra lite nytta. Jag hoppas att det ska få mig att må lite bättre iaf nu när läget är som det är. Att idrotta har fått mig på bra humör tidigare, så jag hoppas att det ska hjälpa lite grann i detta elände.

Har jag tur går jag ner lite i vikt också. Nu när stygnen har setat i och jag inte kunnat träna på 2 veckor har jag gått upp nästan 1 kg. Jag har 6kg kvar till min målvikt, så vi får se hur lång tid det tar. Tänkte vara snygg till sommaren iaf xD






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?