Tävlingsinstinkt
Publicerat den

                              

Jag satt och funderade över en sak igår. De som känner mig  vet att jag är en tävlingsmänniska som gillar att utmana mig själv. Den senaste tiden har jag dock känt att jag fått konkurrera med andra. T.ex. inom modellandet. Sara är jätteduktig och ett tag kändes det som att jag var tvungen att konkurrera med henne, men igår insåg jag att jag inte behöver det. Vi är duktiga på olika saker. Det jag är dålig på är hon bra på och tvärtom, så varför tävla? Jag har därför insett att jag endast ska tävla med mig själv. Det jag kan göra är att LÄRA av henne istället för att känna att jag måste konkurrera med henne.

Jag har bestämt mig för att inte jämföra mig med henne. För det första så har vi inte alls samma kroppsform och för det andra så har hon hållt på längre än mig. Därför har jag bestämt mig för att endast tävla med mig själv genom att jämföra bilderna från mina fotosessioner. Tror jag skulle känna mig mindre stressad om jag gjorde det.

Det här gäller såklart allt och inte bara modellandet. Jag ska sluta jämföra mig med alla andra och endast tävla med mig själv. Min psykolog (slutade gå dit -jan-09) tyckte att jag inte skulle tävla med mig själv och ha så höga krav, men jag mår bra av att göra det så jag ska bara fokusera på mig själv och rent ut sagt strunta i alla andra.






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?