Heldag med Sara
Publicerat den

Dagen har varit väldigt händelserik då jag har spenderat den med Sara. Det var tacobuffé i hennes skola, så hon smugglade in mig i matsalen så vi kunde vräka i oss lite grann. Trots att jag var för lat för att lägga på köttfärs var det gott. *alltid gott med tacos*. Man såg lite folk som man inte sett på ett tag också. Ingen man pratade med eller så, utan man fick se de från långt håll. Gud, vad folk har förändrats sen man bodde här alltså. Det är sjukt.


Efter att vi ätit och fixat lite saker satte vi oss i bilen för att åka till Falun. När vi väl var framme tog det oss hundra år innan vi hittade parkering. Det slutade med att jag sms:ade Niklas och frågade om han kunde tipsa om något bra ställe utan avgift. Han tipsade om ett ställe, men det roliga var att (för det första) så visste jag inte vart det låg och (för det andra) så svarade han på mitt sms en timme efter att jag frågat. Då var det redan för sent. xD

Jag förstår inte varför folk ska vara så snåla och ha avgift på varenda parkering. Det slutade med att vi var tvungna att låna en krona av en gammal gubbe, annars hade vi aldrig fått parkeringplats. Vi slapp gå 100 mil iaf.


Vi roade oss med att springa runt lite grann på stan. Vi hittade en skobutik (minns inte namnet) som var SKITBRA. Jag höll på att trilla baklänges eftersom skorna var jättefina. Jag förväntade mig att det skulle vara jättedyra, men det var faktiskt bra pris på dem så nu vet jag iaf vart jag ska köpa skor när jag har råd.

Sara vann för ett tag sedan ett par skor via en budgivning på Tradera. Hon provade att ha på sig dem idag och eftersom det var halt ute gick vi och höll armkrok. Det måste ha sett roligt ut. Två unga tjejer som går och asgarvar, håller varandra i armarna och vinglar runt. De måste seriöst trott att vi va fulla eller nåt xD

När vi var klara på stan åkte vi till tandläkaren (som besöket var ämnat för). Det gick väldigt snabbt och bra, så vi drog till Kupolen en snabbis och kikade lite grann. Var inne på Cervera och hittade jättefina grejer till lägenheten. Fastnade för lite porslin som jag gärna skulle vilja ha. Jättefina färger osv. Vi sprang runt i fler butiker, bl.a. klädbutiker. Det är fan farligt att gå i butiker när man inte har pengar.

Efter Kupolen drog vi hem till Sara och åt lite grann. Vi drog på Ice Age 3 (som vi sett 100ggr) och sen gjorde vi milkshake. Ska jag vara ärlig så var det första gången i mitt liv som jag smakat. Har inte gjort det innan av någon anledning.

Tack Sara för en jätterolig dag :) Ser fram emot den 6/3. Ska bli jätteroligt att få gå ut igen. Speciellt eftersom jag då har fixat håret och kan använda min nya klänning som sitter så förbannat bra :D

Tiden har flugit iväg idag och jag hoppas att de gör det de närmsta dagarna också. ♥





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?