Gymnasieansökan inskickad
Publicerat den

För Er som gått eller går på gymnasiet vet med sig att man ska skicka in gymnasieansökan senast i november då preliminärbeskedet kommer i april. Eftersom jag inte kommit på förrän nu att jag ska söka skickade jag in ansökan och pappret om speciella skäl idag. Sökte ungefär vid denna tidpunkt även förra gången och kom in iaf, så jag hoppas att det går bra att jag skickar in papprena lite senare även denna gång. 

Det var ganska svårt att skriva pappret till kommunen då jag ville få med så mycket som möjligt utan att överdriva. Jag får hoppas att de godkänner det. Skulle de inte göra det får jag adressändra till Falun bara. Skolan vet jag att jag kommer in på eftersom de bara går via slutbetyget i högstadiet och ingenting annat. Så nu är det upp till Smedjebackens kommun om de vill betala för utbildningen, annars skriver jag mig i Falun bara. Lätt som en plätt!

Tänkte att det var lika bra att skicka in det nu så att man kan få svar någon gång. Jag vill börja planera inför flytten eftersom jag tycker om att vara ute i god tid. Jag var t.ex. ute i väldigt god tid förra gången (började packa i april och jag fick ingen lägenhet förrän i september).

Det känns jättebra nu när man äntligen har skickat iväg skiten. Jag önskar att allt annat kunde kännas bra nu, men sån tur har jag ju inte :( ♥






Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?