Boven i dramat
Publicerat den

Den senaste tiden har jag försökt att ransaka mig själv för att komma fram till varför jag har mått dåligt tidigare i livet. Det är klart att jag kan må dåligt nu också, men inga allvarliga grejer. Jag kan få ångest någon gång ibland och jag har nu listat ut vad det är som utlöser det.

För ett tag sedan var jag väldigt petig med vad jag åt och jag såg till att jag rörde på mig varje dag. Då mådde jag otroligt bra och var väldigt positiv. Nu när jag först haft stygnen och sen drabbats av halsont har jag inte kunnat idrotta i princip alls och det har då av någon anledning blivit så att jag börjat äta lite mer onyttigt. Det har resulterat i att jag fått ångest, blivit deppig och allmänt seg. Vissa gånger har jag t.o.m stuckit från datorn bara sådär även om jag pratat med Dennis vilket jag tycker är det roligaste under hela dagen.

Jag har därför listat ut att kosten har haft en stor inverkan på mitt välmående och jag tänker därför försöka att återgå till matvanorna jag hade innan jag tog bort leverfläcken. Ibland kan det vara svårt att inte falla tillbaka när man t.ex. är sötsugen eller liknande. Jag får dock tänka på vad maten faktiskt gör med mig. Det som är så skönt är att Dennis t.ex. inte äter godis, vilket inspirerar mig.

En annan grej som motiverar mig är modellandet. Varje gång jag åkt på fotosession har Håkan kommenterat och sagt att det syns att jag gått ner i vikt. Jag har blivit lika glad varje gång och jag ska försöka att tänka på mina bilder varje gång jag ser något onyttigt. Jag vill inte riskera att gå upp i vikt eller få ångest pga. vad jag ätit, så nu tänker jag fan i mig hålla det här.

Det ska bli extra skönt sen när snön försvinner eftersom det då är lättare att vara ute och gå. Är så jobbigt att vara ute och gå i snöoväder (som jag gjorde sist). Jag tänkte dock att jag skulle bita i det sura äpplet och vara ute i snön nu eftersom jag inte orkar sitta hemma på mitt feta arsle hela dagarna.

Nu får det bli höst så jag får börja skolan och träna!





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?