Boka tid för röntgen
Publicerat den

Som Ni kanske vet ådrog jag mig skador under misshandelsförhållandet. Detta hände när R och jag bodde i Stockholm. Jag minns inte riktigt vad han blev arg över (står i dagboken som polisen har i beslag), men han blev iaf så arg att han lyfte upp mig i fötterna och slängde ner mig i en fåtölj. Eftersom det var en fåtölj som man kan snurra ramlade jag ur den och när jag skulle ta tag i golvet ramlade jag snett och vred till både högra långfingret och högra axeln.

Till en början hade jag endast ont i fingret och gick till vårdcentralen för att se om de kunde se vad som var fel. Läkaren sa bara:"Smörj på salva så går det över". What?! När jag böjde på fingret hörde man hur det krasade. Hur skulle då en salva kunna hjälpa?

Smärtan i fingret gick över efter någon vecka och jag tänkte inte mer på det. Detta hände i slutet på -07. Jag tänkte att det aldrig skulle komma tillbaka, men i slutet på förra året började jag känna av axeln. Det har nu gått så långt att jag inte kan sitta med armarna i kors utan att ha ont, jag kan inte göra armhävningar, ligga på axeln för länge m.m. Jag får avstå från vissa saker när jag idrottar, vilket såklart kommer att påverka mig när jag går i Falun. Jag tänker dock inte låta smärtan hindra mig denna gång, utan jag tänker kämpa på och härda ut.

Den senaste tiden har jag även fått ont i fingret, vilket jag inte trodde att jag skulle få. Till en början hade jag endast ont när jag format handen efter någonting runt som t.ex. datamusen. Nu kan jag inte ens skriva på tangentbordet utan att få ont. Jag funderar därför på om jag inte ska boka en tid till röntgen för att ta reda på om det är någonting man kan operera eller få rehab/sjukgymnastik för.

Om det visar sig vara något "allvarligt" tänkte jag att jag skulle ta med mig röntgenplåtarna och sjukintyg som bevis. Jag har redan undersökt axeln och läkaren trodde sig veta vad som är fel. Därför tänkte jag se om jag kan få ett intyg på det då det kan vara behövilgt.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?