Registrera CV
Publicerat den

Det lönar sig att registrera sitt CV på arbetsförmedlingens hemsida, har jag märkt. Ni förstår nog varför jag tar upp detta. För en stund sedan ringde en kvinna från ännu ett bemanningsföretag och ville erbjuda mig jobb, men jag var tvungen att tacka nej då det handlade om ett heltidsjobb. Jag minns inte riktigt vad företaget hette, men det handlade om ett säljarjobb iaf.

Jag tycker faktiskt att det är lite fascinerande att alla som ringt mig sagt att jag låter intressant, när jag själv vet att jag inte har särskilt stora erfarenheter av arbetslivet. Det verkar dock som att det inte har så stor betydelse, utan att de mest går på det personliga brevet.

Jag tror att detta är den femte som ringer efter att jag registrerat mitt CV, så jag rekommenderar arbetssökande som inte har gjort det att göra det. Det lönar sig.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?