Pengar tillbaka ?
Publicerat den

Om 80 min är min skoldag slut och då är det dags att åka hemåt. Imorse åkte jag buss till skolan, men jag fick aldrig min sms-biljett utan var tvungen att betala med kortet. Vad tror Ni inte händer då? Jag får min sms-biljett 10 min senare - när jag sitter på bussen! Jag antar att det berodde på att många väljer att betala sina biljetter via sms, så nästa gång jag åker buss får jag helt enkelt beställa den tidigare så att jag är garanterad att jag fått den när det är dags att gå till hållplatsen. Imorse beställde jag den precis efter att jag klivit utanför dörren, så nästa gång beställer jag den 10-20 min innan jag ska gå.

För en vecka sedan skrev jag om att jag råkat ut för en surgubbe på vägen till skolan och jag blev då lovad att jag skulle få pengarna tillbaka. För en stund sedan fick jag ett sms där det stod att jag nu fått pengarna, men jag har kollat mitt saldo och jag har inte fått en krona. Jag förstår inte hur det för det första kan ta så lång tid och att man sedan får ett sms, men inga pengar. Jag har kollat saldot varje dag, men det har inte dykt upp någonting och inte denna gång heller. Nu kvittar det iofs. Jag tycker bara det är lite komiskt att jag får sms:et en vecka efter händelsen när tjejen i kassan sa att jag skulle få det samma dag. Den här stan är weird. xD





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?