Lussebullar omgång 2
Publicerat den

Imorgon är det två veckor sedan jag bakade mina första lussebullar. Det är endast en påse kvar med ca 4-6 bullar i, så Dennis och jag var till affären för en liten stund sedan för att köpa saffran så att jag kan baka mer bullar. Ingen jul utan lussebullar, eller hur? :)

Denna gång kommer jag att baka både lussebullar (den traditionella varianten), kringlor och runda bullar doppade i socker. De sistnämnda såg jag en bild på i min kokbok och det såg gott ut, så jag tänkte prova. Jag tror att det kommer att bli jättebra bara jag inte tar för mycket deg. Förra omgången blev som Ni säkert såg på bilderna väldigt stora.

Mums, vad lussebullar är gott!




sarah med bebis i magen .

hade med velat baka men safran är dyrt



URL: http://respekteravar.blogg.se/


sarah med bebis i magen .

det var inte så dyrt då



URL: http://respekteravar.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?