Julpynt och julklappsköp
Publicerat den

Efter att ha varit ensam i 3 ½ timme har Dennis kommit hem. Jag har längtat efter honom hela dagen, så det känns bra att han äntligen är hemma. Vi ska snart till att äta, men vi har inte riktigt bestämt oss för vad vi vill ha. Någonting med kokkorv, men vi kan inte enas om vi ska ha hemmagjort mos eller bröd (korv med bröd, alltså). Dennis tycker att jag ska välja då han gjorde det igår, men jag vill veta vad han är sugen på. Mat blir det iaf. Vi får se vad.

Under tiden som jag varit ensam hemma har jag setat som en galning på Tradera då jag kände att jag ville ge alla (Dennis familj, min familj och syrran samt hennes sambo) någonting mer i julklapp, så nu har jag fixat det. Dessa saker är mer personliga och jag vet att de kommer att komma till användning, så jag hoppas att de blir glada över de.

Vad jag har köpt kan jag dock inte avslöja här då bl.a. mamma läser min blogg och jag vill inte att hon ska få nys om vad de ska få. :) De får vänta tills julafton. Jag kan dock avslöja att jag har köpt saker till lägenheten. Det första jag budade hem var en brödkorg. Jag fick ge 9 kr för korgen och 24 kr för frakten, alltså 33 kr totalt.

Nästa objekt som jag budade hem var en spishandduk. Vi har tidigare hängt en vanlig kökshandduk på spisen, men katterna har hela tiden rivit ner den så det är en av anledningarna till att jag ville ha en sådan handduk. Sen är jag trött på materialet som kökshanddukar är gjorda av. Det ska vara samma material som vanliga handdukar och det får vi nu. Jag fick ge 26 kr för handduken och 12 kr för frakten, alltså 38 kr totalt.

Jag väntar nu också på mina gardiner. Gardinerna jag budade hem på Tradera kommer att postas imorgon, så jag har de förhoppningsvis på fredag eller i början på nästa vecka. Mamma kommer även att posta 4st gardiner som vi kan ha i vardagsrummet. Jag har ingen lust att ha dessa hela tiden, så det ska bli skönt med lite ombyte. Speciellt nu när det är jul då man ska ha julgardiner uppe. :)

Nej, nu får det bli jul så att vi får äta god mat. Jag vill även se vad alla tycker om sina julklappar. *hihi*





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?