Julpynt
Publicerat den

För att få julstämning här i lägenheten har Dennis och jag försökt att pynta så gott det går. I vardagsrummet har vi en julduk respektive ett set med lyktor på bordet. I lyktorna kan man ha 4st värmeljus - jättegulligt. I köket har vi en ljusstake på fönsterbrädan, en julduk på bordet och ett pepparkakshus på bänken bredvid micron (se bild ovan). Det luktar pepparkaka så fort man kliver in i köket. :) Nu ser det visserligen lite stökigt ut, men temat var i skogen hemma hos tomtemor. Det är därför jag har mossa ovanpå bomullen, som ska föreställa snö. Jag har aldrig gjort ett pepparkakshus, så Ni får ursäkta att det är snett osv. Behöver mer träning även där.

För att öka stämningen tänkte jag gå till Myrorna nu i veckan och köpa julgardiner.
Mamma köpte en gardin till oss på Dollarstore, men den var för kort och jag tänkte därför att jag skulle köpa en som är längre. Jag är sugen på att köpa en sån där gammeldags gardin med tomtar på som vi bl.a. hade när vi var små. Dennis och jag såg många såna när vi var på Myrorna sist och jag bara måste ha ett par :)

Bilderna ovan är på julgardiner vi hade när vi var små och som jag även är sugen på att köpa. Nu hittade jag visserligen ingen bild på de jag absolut vill ha, men om jag hittar de på Myrorna kan jag ta ett kort på köket (där de ska sitta) när de är upphängda.

När gardinerna är uppsatta finns det inte så mycket mer vi kan göra för att tillföra julstämning. Den största julstämningen kommer ifrån tända ljus, maten, julgodiset och Kalle. :)


Hur skapar Ni julstämning?




emma

jag trodde inte heller den skulle fungera så speciellt mycket.. men när man väl anväder den och kör ett hårt intensivpass så känner man att det tar i musklerna så de gör ju skillnad och man blir svettig som fan om man kör i en timme, men man måste ju även äta rätt om de ska bli nå bra av de.. =)



URL: http://shutupandplay.blogg.se/


Johanna

Antagligen så vill dom ha sällskap.



URL: http://cakelicious.blogg.se/


Mamma

Hör av dig om du inte hittar några gardiner så ska jag försöka rota lite hemma efter de andra. Kram



URL:


Sara H

Första gången som jag verkligen får julpynta själv med en partner, och det har hittills bara blivit med tända ljus. Ska försöka våga mig på och baka någon dag strax innan jul ^^ Och gardiner och sånt känns lite onödigt att köpa då vi ska flytta snart. men det kanske blir någon ny duk iaf att ha i köket. :)



URL: http://sarahagelberg.blogg.se/




Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?