Helt i onödan
Publicerat den

Då Dennis under gårdagskvällen bestämt sig för att han ville åka till MediaMarkt blev det idag en tidig morgon. Vi klev upp redan kl.06:10 då elektronikbutikerna öppnade kl.08. Jag planerade inte att köpa någonting, men valde ändå att följa med vilket jag såhär i efterhand ångrar. Varför får Ni veta snart.

Eftersom det är en bit till Erikslund härifrån åkte vi buss och den klev vi på runt kl.07:45 och var framme några minuter senare. Efter att ha klivit av gick vi i rask takt till butiken och tittade på vad Dennis ville ha: ett Playstation 3. Konsolen kostade 2790:- (den var sänkt med 20%), men han tyckte att det var för dyrt för 160GB och vi gick därför till Elgiganten. Där hittade han ett paket med konsolen och spelet Gran Turismo (bilspel) för 3495:-, men det visade sig att paketet var slut. Han gick istället och hämtade konsolen och spelet separat.

Vi gick sedan till kassan för att betala och när vi kom ut frågade han var Playstation:et kostade. Det kostade 2995:- och han blev då chockad och stannade upp. Han började då mumla om att han skulle gå tillbaka och byta det då det var dyrare än han trodde. Jag tyckte inte att 205:- var hela världen, men vi hamnade på återköpsavdelningen. Han fick pengarna tillbaka för allting, men kunde inte få tillbaka pengarna kontant utan fick de iställt på kortet och det kan ta upp till tre bankdagar innan han har dem. Det betyder att han får pengarna någon gång mellan måndag och onsdag.

Jag frågade honom varför han köpte det och jag fick till svar att han tänkte på priset vi sett på MediaMarkt. Att han blev till sig och inte kunde tänka ordentligt. Det roliga var att han kollade på prisskylten 2 ggr, men ändå köpte han det.

Tack vare detta fick jag stå och frysa i ca 40 min och ett tag hade jag ingen känsel i underkroppen. Det stack som satan i rumpan och det var obehagligt när jag skulle sätta mig på sitsen i bussen. Det gick dock bra.

Nu har vi varit hemma i ca 3h och för tillfället sitter vi i soffan under varsitt täcke. Som plåster på såren beställde Dennis det där paketet han såg på Elgiganten, fast på internet. Det lär komma någon gång nästa vecka, om han har tur.

Jag var väldigt grinig på Dennis ett tag för att han köpte konsolen och spel för att två minuter senare lämna tillbaka det. Vi både åkte och frös helt i onödan. Tänk, vi hade kunnat få sova ut istället för att kliva upp kl.06:10 på juldagen.

Allting är dock bra nu då vi båda är varma, Dennis har beställt det han ville ha och jag ska få shoppa på mellandagsrean imorgon.





Ni får gärna kommentera, men tänk då på vad det är Ni skriver. Påhopp och nedlåtande kommentarer görs inget besvär utan raderas omedelbart!


NAMN
 

MAIL


URL





Spara?